Ik heb zelf een Medela Freestyle (dubbele elektrische kolf) met kolfbeha, bevalt prima, maar ik zou wel aanraden om iets van een vest ofzo met grote zakken te nemen, want de clip waarmee je dat apparaat aan je broekriem (die draag ik vaak niet eens) ofzo zou moeten kunnen bevestigen, werkt voor mij niet zo heel goed en hij is dus wel een paar keer gevallen. Bij mij blijven de schilden wel goed zitten. Ook fijn aan de Medela kolven: ze hebben ook 250 ml kolfflesjes die je rechtstreeks aan je kolf kan hangen, voor als je (aan tenminste een kant) meer dan 150 ml kolft. Dan hoef je niet te onderbreken om flesjes te wisselen en verder te kolven.
Voor nu met de tweede heb ik ook een Medela Harmony (handkolf) en eigenlijk bevalt me dat ook wel erg goed, vooral als ik op reis ben (niet werk, maar bijvoorbeeld een weekendje logeren bij mijn (schoon)ouders) of als ik tegelijkertijd aan de andere kant mijn zoontje voed (deze keer hebben we er eentje die fantastisch slaapt in de nacht - met als gevolg dat ik vaak dus in een klein melkzwembadje wakker word en hij aan een borst echt wel genoeg heeft terwijl de andere kant ook op ontploffen staat). Uiteraard ook draadloos (want niet elektrisch), maar wel maar 1 kant per keer en je moet er wel actief mee bezig zijn (op zich prima te doen met 1 hand).