Welke draagdoek

<p>Hi!</p><p>Ik ben benieuwd welke draagdoek jullie hebben en wat jullie ervaringen daarmee zijn. Ik merk dat ons zoontje graag dicht tegen mij aan ligt, maar ik krijg zo weinig gedaan. </p><p>Alvast bedankt voor jullie adviezen!</p>

Hoi,
Ik heb de Tula half buckle. Fijne draagdoek/zak en makkelijk in gebruik.
Als ik jou was zou ik naar een draagconsulente gaan en gaan testen met je zoontje erbij. Het verschilt echt zo veel per persoon en kindje welke het beste bij je past.
Ga er ook van uit dat je voor een goede draagdoek/zak wel wat geld kwijt bent. Maar dit is het helemaal waard. Ergonomie hierin is zo belangrijk voor je kleine maar ook jezelf.

Oh love de draagdoek, mn dochter kon ik niet wegleggen en zo had ik mijn handen vrij. Ik had een bykay, een stretch doek van iets van 40 euro. Ik wilde niet teveel geld uitgeven, omdat ik ook al een draagzak had. In dat kader: tot 6 kilo is een doek fijn, maar daarna was een zak echt fijner. Vind ik althans. Ik heb de ergobaby 360, niet heel mooi, maar mijn dochter wilde graag vooruitkijken :) die heb ik 2e hands gekocht, zon zak is 150 tot 200 euro nieuw poeh..

Ik heb verschillende geweven doeken, een ringsling en een draagzak. Mijn man vindt doeken knopen te veel gedoe, dus pakt graag de zak, ik vind juist de flexibiliteit met een doek fijn dus gebruik die vaker. Met een goede geweven doek kun je heel wat kilo's vooruit, en ze hoeven niet zo duur te zijn! Ik heb er o.a. 2 van Yaro, die ik erg fijn vind maar niet zo duur waren. Bij geweven doeken vooral letten op het materiaal en de dikte. Een draagconsult is zeker een goed idee als je weinig ervaring hebt, zij hebben meestal veel verschillende opties om te proberen, en leren je ook gelijk hoe alles werkt!

Wij hebben een Stokke MyCarrier! Die met drie ‘standen’. Baby tegen je aan, baby naar voren en kindje op je rug. Dan kunnen we hem hopelijk wat langer gebruiken. 
Het ding is zijn geld dubbel en dwars waard. Als ze wat onrustig is draag ik haar in de draagzak en dan ontspant ze en slaapt ze heel snel. Scheelt toch wel met gewoon met haar dragen, is toch best zwaar haha

Ik vond net na de geboorte een strechdoek het fijnst. Als ze wat zwaarder worden moet je echt overstappen op geweven. Daarbij heb ik ook een tula free to grow zak. Deze is vanaf de  geboorte al te gebruiken en net wat sneller in gebruik dan een doek. Ik zou je zeker adviseren als je een draagzak wil je goed te laten informeren. Er zijn in de babyzaken veel draakzakken te koop die ze als ergonomisch verkopen maar die het absoluut niet zijn. Belangrijk is echt de M-houding van de heupjes. Waar je ook veel advies kunt lezen is op de FB pagina draagpraat. Succes met ke keuze

Terug
Bovenaan