Welke draagdoek?

Hallo meiden,

Er zullen vast al meerdere topics over zijn geweest,
maar ik heb een vraagje over draagdoeken.

Het lijkt mij namelijk super handig. Ik heb er bij mijn
eerste nooit 1 gehad, maar eigenlijk altijd wel gemist.
Zeker gezien mijn oudste nog niet zo zelfstandig is,
lijkt me het ideaal, even je handjes vrij. En het lijkt me
trouwens heerlijk zo'n klein hummeltje lekker dichtbij je.

Nu heb ik al wat zitten zoeken op internet. Mijn eerste
keus viel op een Lodger maar aangezien de baby in mei
word verwacht, lijkt me deze wat aan de warme kant.
Zo'n tricot slen lijkt me ook wel wat, ook omdat hij meteen
te gebruiken is na de geboorte..

Wie o wie kan mij de voor- en nadelen vertellen van
draagdoeken, en me verder helpen hiermee?

p.s. Ik ga naar de jongegezinnenbeurs, daar zullen ze
toch ook wel draagdoeken verkopen?

Alvast bedankt, Anouk.

Hoi!
Wacht met kopen tot dat je kleintje er is. Bij veel winkels kan je het nl terug brengen als je het niks vind.
Ik zelf heb de lodger. Maar nooit als draagzak gebruikt. Ik vond het eng. Mijn zoon lag er erg in elkaar gedoken in.
Bij de borstvoedingswinkel heb ik er 2 mogen lenen. Een wikkeldoek van tricot die jezelf moet knopen en een voorgevormde. Die tricot sleng was ook niks voor mij. Veel te veel gedoe voordat ik hem om had. Dat zag ik mezelf in bijv een winkel of restaurant niet even doen. Die voorgevormde vond ik het zelfde probleem als de lodger hebben. De baby lag erg strak en in elkaar. Ik was bang dat hij te weinig lucht kreeg. Dusss uiteindelijk kwam ik bij de kant en klare buikdrager uit. Uieindelijk heb ik ook die weinig gebruikt. Ik blijk er dus geen type voor te zijn! Succes ermee!

Hallo,

Neem eens een kijkje op deze site. Mijn vriendin maakt gebruik van de minimonkey en toen haar kindje nog heel klein was deed ze hem binnenstebuiten. Inderdaad ligt anders je kindje er heel diep in. Dat schijnt bij veel draagdoeken zo te zijn. Wij hebben hem ook gekocht voor ons kindje. Je kan hem ook in de box hangen als een hangmatje.

http://www.minimonkey.nl/dutch/draagdoek/14

Groetjes

Hoi Anouk,

ook ik wil graag een draagdoek. Ik zit te denken aan een geweven doek. Die zijn niet zo warm. Ik ben in juni uitgerekend. Bij onze eerste had ik er een van lodger gekocht. Onze zoon is in april geboren en toen was het al erg warm. Heb die zak misschien 2 keer gebruikt, omdat het te warm was. Het leek me ook niet echt comfortabel voor hem, daarom wil ik nu graag een draagdoek die je zelf moet knopen. Ik heb er ook een hoop goede dingen over gehoord. En als je kijkt naar het jaargetijde waarin onze ukkies geboren worden, zal ik zeker niet voor fleece gaan. Een geweven doek is veel luchtiger.

Liefs,

Mijn   zoontje heft de eerste 8 weken heel veel gehuild alleen dragend kon ik hem troosten maar uiteindelijk wou ik ook weer iets doen in het huishouden. Volgens mij heb ik hem gekocht toen mijn zoontje 5 weken was. Omdat hij zo jong was kunnen veel draagzakken niet dus uiteindelijk voor een draagdoek gekocht van bykay.nl. Hij bevalt uitstekend, het knopen had ik na 1 keer oefenen door en ik heb hem binnen 2 minuten geknoopt, als ik naar de supermarkt ga met de auto knoop ik hem thuis en doe ik pas in de supermarkt mijn kindje erin.
Ik zou zeggen als je vanaf dag 1 wil dragen dan een wikkeldoek want de andere zijn gewoon slecht voor baby's rugje.

Ik heb bij Daniel de tricotslen erg veel gebruikt, vooral binnenshuis. Als hij ('s avonds) veel bij me wilde zijn, dan deed ik hem ook om, zo had ik toch mijn handen vrij. Ze kunnen er vanaf de geboorte in en als we nu een dagje weggaan, neem ik hem ook vaak mee. Als hij dan ff niet in de buggy wil, kan ik hem daarmee gemakkelijk dragen(in heupzit of evt op de rug, maar dat laatste heb ik nog niet gedaan). Ik gaf borstvoeding en ook daarvoor was het ideaal, ik kon dan voeden zonder dat iemand wat zag. Ik heb de slen op de 9maandenbeurs gekocht voor 25 euro(normaal 45).

Verder vind ik het erg prettig dat het gewicht heel goed wordt verdeeld over schouders, rug en heupen. Met bijv. de lodger, hangt de draagzak over 1 schouder en dat is best zwaar.

Ervaring met andere draagmethodes heb ik niet echt, maar bij de 2e ga ik de slen ook zeker weer gebruiken.

Groetjes, Yvette

Bedankt voor jullie reacties!

Yvette; hoe zit dan het dan precies met de tricot slen.
Op de plaatjes lijkt het wel een soort shirt, gaat hij ook
echt over je schouders heen? En is ie makkelijk aan te
doen? 25 euro, dat is nog wel te doen. Ik bedoelde
trouwens ook de 9 maanden beurs ipv jongegezinnenbeurs.
Ga daar dus maar eens kijken denk ik!

Groetjes Anouk

Hoi Anouk,

de slen is een hele lange doek die je op een bepaalde manier om je heen "knoopt". Het is een techniek die je even moet leren, maar  je hebt  het zo onder de knie. Hij gaat dus echt om je heupen, over je schouders en weer langs je rug terug.

Ik weet nog de 1e keer dat ik hem gebruikte. Dat was op de 9mnd beurs vorig jaar. Ik had hem te los geknoopt, waardoor Daniel opgegeven moment ergens onderaan mijn buik hing. Geen gezicht natuurlijk. Ik had overigens veel bekijks, want omdat hij in de slen lag, had ik de wagen helemaal volgestouwd met tasjes. Sommigen mensen zaten echt zo te kijken van huh??? haha.

Maar goed, bij aanschaf van de slen heb ik een goede gebruiksaanwijzing gekregen en een kennis had er ook een, zij heeft het live ook voorgedaan.

Misschien laten ze deze keer ook weer bij de modeshow op de beurs een demo zien, wel handig om dan even te kijken.

Groetjes en vast veel plezier op de beurs,

Yvette

Terug
Bovenaan