Welke drinkbeker

Mijn zoontje mag over een paar weken naar de peuterspeelzaal. Hij moet dan zelf een drinkbeker meenemen.
Nu drinkt mijn zoontje nog maar sinds kort uit een gewone, lage  beker, hiervoor dronk hij uit een nuby flip-it beker. Maar die bekers was ik zó zat; als je hem te vol deed lekte hij toch,  en mijn zoontje zat vaak te klieren met het rietje zodat de spetters in het rond vlogen. Daarbij was het een hele  toer om de rietjes goed schoon te houden.  

Gisteren ben ik op zoek gegaan naar een leuke meeneembeker, bij de blokker hadden ze van Mepal Rosti die bekende drinkbekers; lang en smal, met een lekdichte dop, met een opdruk van Bob  de Bouwer e.d.. Maar ik denk niet dat hij daar goed uit kan drinken, voor het laatste beetje moet die beker dan heel schuin gehouden worden. Ik heb mijn zoontje uit een hoog smal limonade glas laten drinken, en dat ging dus inderdaad heel lastig. Nu hebben ze van Mepal ook een soort bidon-bekers, "pop-up". Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn die bekers goed schoon te houden met al die losse onderdelen? Ik weet dat mijn zoontje wel goed uit een bidon kan drinken...

Welke beker geven jullie mee naar de speelzaal?
 
Mijn zoontje kreeg toen hij naar de psz ging ook voor het eerst zo'n mepal beker mee.
Hij had daarvoor weinig uit een gewone beker gedronken, alleen uit een tuitbeker.
Heb tegen de juf gezegd dat ze het even in de gaten moest houden en dat ging vanaf het begin prima.
Nu drinkt hij er thuis ook uit.

Succes
 
hoi ,

mijn zoontje is ruim 2 jaar en we waren laatst bij bart smit en toen wou hij een beker van cars
hij kan er prima uit drinken en het word geen klieder boel ook lekt hij niet

groetjes
 
Onze dochter heeft ook zo'n pop-up beker, maar ik vind het niet echt een succes, je moet de dop echt heel goed erop en vast draaien, anders knoeiboel. En voor het knopje  voor de pop-up moet je best hard duwen, als kind zijnde.
Hier op de PSZ krijgen ze drinken uit een bekertje, en daar moeten ze uit drinken, geen andere bekers, onze dochter kon het al en de kindjes die het nog niet konden die hielpen ze.
Succes!
 
De "gewone" mepal schoolbeker bevalt ons prima. We nemen voor onderweg geen rietjesbeker meer mee, maar de schoolbeker. Als je de dop erop draait hoor je een klik en de dop zit goed dicht. Geen gelek meer. Dat was met de rietjesbeker wel af en toe het geval als je hem niet goed in de tas hebt zitten.
 
Terug
Bovenaan