welke duowagen??

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders en moeders in wording,

Ik ben zwanger van nr2 en mijn dochter zal zo'n 1 jaar en  3 a 4 maanden zijn als onze zoon wordt geboren.
Nu kijken we toch een beetje voor een duowagen, dus buggy en dan één wiegje erin.
Heeft er iemand ervaring met een duowagen? Welke merken zijn dat en hoe vinden jullie de wagen? Ook wat betreft het opklappen.

Ik heb pas de Easy Walker en de Urban Jungle gezien en vond ze wel mooi. Heeft iemand daar mee ervaring??

groetjes,
Sabine

Hoi
Tussen mijn 2 kids zit 19 maanden,dus had ik ook zo'n
duowagen aangeschaft!
Hartstikke handig hoor!
Alleen ik had ze achterelkaar,dat is handig bij winkels
enzo want je kan overal tussendoor,want je bent nog smaller
dan een gewone kinderwagen..
Het is alleen vrij zwaar dus ik zou toch voor naast elkaar gaan hoor!
Ben nu zwanger van nummer 3 en mijn jongste zal
op 1 maand na 3 jaar zijn,dus besloten om er geen 1 meer aan te
schaffen! Hoewel hij gerust nog oversteekt hoor op straat!
Beetje twijfelgeval dus!
Maar veel succes met uitkiezen van je wagen,1 ding is een feit:
Ze zijn superhandig!!!!!!!!
Grtz An

Hoi, hoi,

Voor mijn tweeling heb ik destijds (5 jaar geleden alweer!) een urban jungle duo gehad. Wat een superwagen is dat zeg! Hij is niet zo breed, past door de meeste deuren. Ook winkelen ging bijna altijd goed: kan me maar 1 winkel herinneren waar ie niet door de deur kon. Mijn buurvrouw kreeg in dezelfde tijd ook een tweeling en kocht een Hartan (ook naast elkaar) omdat de urban niet in haar kofferbak pastte; daar moet je dus ook rekening mee houden. Die Hartan heeft ze verkocht en een andere wagen gekocht waar de kinderen achter elkaar zaten; het merk weet ik niet meer. Deze wagen was erg moeilijk te besturen omdat ie zo lang was. De urban heeft zwenkwielen die ook op onverhard terrein prima functioneren. We hebben een hond en dus moest ik de wagen elke dag gebruiken. Dat was absoluut geen probleem; we hebben er bos en natuurgebied mee afgestruind. Ik heb hem met spijt in mijn hart voor een goede prijs weer kunnen verkopen (ook een voordeel; ze zijn erg geliefd dus je krijgt er nog redelijk wat geld voor terug; wij toen iets minder dan de helft).
Ik heb ook nog een dochter die toen 2 jaar en 3 maanden oud was. Zij zat vaak op de voetenplank voorop de wagen als we bijv. een dagje weg gingen. Was ook geen probleem; misschien een suggestie voor de vorige schrijfster? Enkele wagen kopen en oudste op de voetenplank laten zitten. Mijn dochter liep overigens wel al heel vroeg zelf mee.

Voor de baby die nu komt hebben we de Easy Walker (geloof dat we dezelfde smaak hebben, haha) maar een enkele. Ook deze vind ik, tot nu toe, in elk geval qua uiterlijk geweldig. Hij lijkt op de Urban maar is wat breder. De duo's heb ik niet vergeleken, overigens.

Nou, ben benieuwd wat je uiteindelijke keus zal worden.

Groetjes,

Marja

Hoi,

even een vraagje. Er zit straks 1 jaar en 9 mnd tussen de eerste en de tweede. Is een duowagen dan nog handig? Tegen die tijd kan de oudste best een klein stukje meelopen, maar erg ver komen we dan niet denk ik. Tot hou oud hebben jullie een duowagen gebruikt?

Groetjes,
Margrethe

als de kleine wordt geboren is de middelste net 18 maanden. Op dit moment loopt ze nog niet en ik wil ook graag in een normaal tempo straks   mijn boodschappen doen en de stad door. Wij hebben via marktplaats een tweedehands phill & teds gekocht. Deze gebruiken we naast de huidige kinderwagen als een van ons er alleen op uit moet. Hij is net zo breed als een gewone kinderwagen. Onderin ligt de kleine en bovenop zit de oudste. Hij is wendbaar en degelijk. Een kinderwagen naast elkaar wilde wij niet ivm de winkels die niet altijd toegankelijk zijn (ook de bus en trein) en achter elkaar is mij te lang en dat probleem is voor mij mn ook voor het ov.

Misschien heb ik hem helemaal niet nodig maar ik durf op dit moment het risico niet te lopen dat ik met een draagzak en kinderwagen moet lopen in de winter.

groet,

mamaraf

Hoi,

zit een beetje met hetzelfde "probleem". Mijn zoontje zal 1 jaar en 3 maanden oud zijn wanneer de tweede komt. Nu al aan het denken over de wagen die we dan zullen nemen. Een brede en moeite hebben in de winkels of een lange? Het nadeel van de lang vind ik dat er meestal geen reiswieg bij zit en ze minder prettig lopen.
Maar goed we hebbennog even de tijd.

Hoi
Ik had ook een lange wagen,maar daar zat wel een
wiegje bij hoor!
Ik had een x-adventure...
Succes!
Grtz An

Hoi Hoi,
Ik heb zelf een duo wagen van happy baby, moet je maar even op de site kijken, ik heb de wagen naast elkaar de kees twin echt super en niet zo duur als de rest van de wagens!! Mijn oudste is 2 en 8 mnd en die zit er ook nog in hoor, ze kan al ver lopen maar voor in de winkels is echt super...ik zag me al rennen achter een peuter die alle schappen van de supermarkt leeg trekt...
Puur gemak dus!!!

Succes is echt de moeite waard hoor

Terug
Bovenaan