Welke fles? En infacol/cinnababy

Hoii,

Wij hebben een kleine meid van 3 weekjes oud en hebben best wel moeite met goed voeden.

We hebben inmiddels 3 soorten flessen geprobeerd en de 3standen speen.

De avent fles maar daar sabbelt ze wat op en kan ze niet echt op zuigen. De difrax fles, daar kan ze heel goed op drinken maar ze neemt ontzettend veel lucht tot zich en zelfs met de kleinste speen verslikt ze zich omdat ze erg gulzig drinkt. En dan de dr brown fles, deze leek best goed te werken voor 2 voedingen en de voedingen daarna leek het wel alsof ze er teveel moeite voor moet doen met deze fles.(doe ik iets verkeerd?)

Met de 3 standen speen hebben we eigenlijk niets bereikt op stand 2 en 3 krijgt ze namelijk echt te snel te veel binnen.

De dame heeft ook ontzettend last van darm krampjes en kan hierdoor vaak moeilijk ontspannen en is hierdoor soms de hele dag van aan het huilen. We zijn op advies van cb met infacol begonnen sinds een week maar dit lijkt onvoldoende te werken.
We hebben ook cinnababy in huis maar omdat het een paar dagen duurt voordat dit zou werken vraag ik me nog af of dat nu dan samen met de infacol moet of gewoon kijken of het lukt?

Tips/adviezen zijn ontzettend welkom!

 
Ik heb ook dr brown fles gebruikt voor mijn zoon en dat werkt wel goed met nummer 1 speen. Welke nummer speen heb jij gebruikt voor de dr brown fles? 
 
Hi, ik gebruik ook de nr 1 speen. Ik heb zojuist de nr 2 maar besteld omdat ze dus gewoon echt te moe wordt. Al heb ik er een beetje een hard hoofd in is het in ieder geval het proberen waard denk ik maar... 
 
Wij hadden slapenloze nachten de eerste week door darmkrampjes. We gebruikte difrax flessen en de fles was toen binnen 10 minuten op en ging veel te snel. 
Toen overgestapt naar dr brown speen 1 en echt een wereld van verschil. Ja het duurt nu een half uur vaak ook nog wat langer tot de fles leeg is.  Maar dit in combinatie met infacol is echt een wonder. Na 2 dagen merkte we verschil. Je mag infacol ook verhogen naar 2 pupets per keer. Misschien daarmee mee beginnen totdat je verschil merkt? Wij zijn nu (dochter is 4 weken) aan het afbouwen met infacol. Gebruiken het nu alleen voor het slapen en snachts. En gaat tot nu toe goed. Ze heeft nergens last van. Nou zweer ik dus echt bij die dr brown fles. Lag er bij haar volgens mij echt aan dat het zo snel ging met difrax. 
 
Mijn dochters hadden ook ontzettend last krampjes. Bij de eerste van alles geprobeerd niks hielp en rond 3 maanden ging het over. De jongste, nu 11 weken, begon precies zo. Nu is er bij het cb een flinke wissel in personeel geweest en werd ons verteld over te gaan op hero comfort. Dit is speciaal ontwikkeld voor krampjes en spugen. Ze moeten wel ongeveer twee weekjes wennen, maar bij ons helpt enorm. We gebruiken ook nog steeds infacol, maar gaan nu minderen, omdat we verwachten dat de krampjes nu zelf langzaam minder gaan worden.
 
Ik had op de difrax fles de dental speen, ze verslikte zich ook vaak met de gewone speen maar met de dental speen ging het goed! 
 
Bedankt voor jullie reacties!
 
als je een half uur voedt wordt de fles dan niet te koud? Onze dame heeft haar temp namelijk nog niet helemaal onder controle en het cb gaf aan echt max 20 minuten te voeden. Daarnaast krijgt ze gewoon niets uit de fles en na een kwartier goed sabbelen valt ze maar in slaap. Omdat ze dan echt te weinig binnen krijgt geven we dan toch maar de difrax maar zoals je ook aangeeft dat is zo weg en daar zijn de krampen weer. 
 
Andere voeding wil ik inderdaad proberen maar werd in eerste instantie nog afgeraden door het cb, misschien toch maar gewoon doen. Afbouwen met infacol zou ik namelijk heel fijn vinden.
 
Nog even een andere tip, de kipkep woller. Een pittenkussen voor op het buikje. Wij gebruiken ook dr browns en infacol. Gaat goed hiermee, laatst gestopt met infacol toen kwam het weet wat terug helaas.
Als je bang bent dat de fles te koud wordt kun je hem ook in twee delen opwarmen (twee flesjes, dan hoeft ze niet zolang te wachten). Wel ideaal als je dan met zn tweeen bent.
 
Terug
Bovenaan