Welke fles en speen voor voeding met JBPM

Hi!
Wij gebruiken hier al een tijdje de omneo voeding met 1 schepje johannesbroodpitmeel. Onze kleine van inmiddels 4 maanden doet het hier super goed op. Wij gebruiken de dr. Brown flessen. Het enige maar grote nadeel is dat ze de fles met 10 minuutjes al op heeft.
Hierdoor krijgt ze vaak buikpijn en wordt het inslapen moeilijk..

We gebruiken speen 3, want speen 2 komt niets doorheen..
Even pauze tussendoor nemen resulteert in een krijsende baby die daarna niet meer verder wil drinken.. geen optie dus.
Stoppen met de jbpm is ook geen optie, dat hebben we kort geleden geprobeerd.. ze houdt het dan niet binnen..
De difrax 123 speen ook geprobeerd, daar kreeg ze helemaal niets uit..

Er zijn vast meer ouders die hier tegen aan gelopen hebben.. ik hoor graag tips en oplossingen!

Hoi Magretha,
Hier gebruiken we de difrax flessen met speenmaat M, met 2 schepjes jbpm. Met deze speenmaat doet onze kleine meid er minimaal 20 minuten over en is ze daarna goed verzadigd. Ik geef voornamelijk nog borstvoeding, dus ik geef momenteel maar twee flesvoedingen per dag en alleen daarbij gebruik ik het jbpm. Ik heb ook alleen ervaring met het mengen met de Nutrilon duo balans. Zou het met de omneo een stuk dikker worden?
Ik heb geen ervaring met de 123 speen, dus ik weet niet of die overeenkomt met de andere speenmaten van Difrax. 
Is anders wellicht een speen waar je zelf de juiste grootte in kan prikken een idee?
Veel geluk met jullie kleine meid!

Aysa
Van de omneovoeding wordt het inderdaad dikker dan met normale voeding. Maar als er bij jullie 2 schepjes jbpm doorheen gaan, zou dat ongeveer hetzelfde moeten zijn denk ik. Ik ga de M speen proberen! Dank voor je reactie.

Terug
Bovenaan