welke fles

hoi iedereen,

ik had weer eens een vraagje,
weet iemand wat het verschil is tussen zo`n gewone fles en een brede fles?
en zit er ook verschil tussen de flessen/spenen? of is alles een pot nat en maakt het niks uit wat is gebruikt?
wij hebben nu een fles van tupperware maar die zijn kei duur kosten 18 euro per stuk :O (maar die hadden we nog liggen).
want als ut niks uitmaakt kan ik beter goedkopere kopen. (moet namelijk wel nog meer flessen gaan kopen 1tje is niet genoeg als ik de flesvoeding ga uitbreiden)

gr.

hoi sparkel, heb zelf de kleine flessen van nuby gehad en nu heeft mijn dochter al weer grote want ze ging meer dan 150 drinken, heb voor nuby gekozen omdat ik eerst borstvoeding gaf voor 5 weken en toen werd ik het zat dus ben overgestapt naar flesvoeding. nuby heeft van die bubbeltjes op de speen en mijn kraamhulp zei dat de overgang naar fles dan wat makkelijker zou gaan en dat klopte ook ze dronk goed en heeft geen fles geweigerd ( hoor je wel eens na borstvoeding) ook heeft die een speciaal systeempje erop zitten zodat ze zo min mogelijk lucht binnen krijgt maar volgens mij is nuby daar niet de enige in!!

succes!!!

ps hoe oud is je kleintje eigenlijk??

hoi

demi is nu bijna 5 weken oud.
ze is niet kieskeurig voor de fles drink alles zolang het "eten" is vind ze het goed haha lijkt op haar vader :p dus geen last van fles weigeren.
merk wel dat ze nu meer moeite heeft met drinken aan de borst ze pakt niet meer goed vast.
dus ga nu verder met afbouwen van de borstvoeding.
gr.

Qua flessen maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je dochter maar ongeveer 15 tot 20 minuten doet over een fles. Ik had bijvoorbeeld eerst de avent met speen 1, maar daar dronk mijn zoon te snel mee. Nu heb ik een Difrax-fles en die werkt prima. Het blijft soms even uit proberen...

Ik heb een hele verzameling Avent-flessen, dus ik hoop dat hij snel wel de aventspeen kan gaan gebruiken, is toch net wat handiger/voordeliger, want anders moet ik nog een fles bij gaan kopen.

hoi hoi

met flessen kan het heel veel uitmaken maar gaat het vooral om de speen

mijn dochter kon de 1e weken niet met nuby of tommee omdat die kleinste spenen toch te groot waren, avent 1 0+ werkte wel goed
nu met 6 weken was die weer te klein en probeerde ik weer de nuby met speen 0+, 1 en die werkt super op dit moment.

ik zelf vind de brede flessen fijner, maar volgens mij maakt het voor mijn dochter niet zoveel uit. de nuby zuigt ze wel vacuum net als de borst.
en avent heeft geen ventieltjes tegen koliek en tommee heeft 1 ventieltje en nuby heeft 3 ventieltjes, of dat wekt? mijn dochter heeft nog steeds veel krampjes dus tja kan het niet zeggen of het werkt.

en als je 1 fles hebt kun je gelukkig apart spenen erbij kopen, ik had geen aventspeen 2 in huis maar wel nuby fles, vandaar dat ik overgestapt ben

succes ermee

ps de grote nuby fles heeft een heel handig poeder-bakje erbij zitten die in de fles past

gr sabine

hoi hoi

ik heb net zo`n s fles gekocht,
dus vanaaf even testen hoe die bevalt bij demi en mij.
ze ligt nu heerlijk te slapen, we waren vanmiddag naar de kermis geweest poe wat een indrukken voor zo`n baby he haha maar ze deed het kei goed.

konden gewoon in cafe even flesje opwarmen dus kwam ut helemaal goed met onze kleine.
was wel helemaal moe ervan toen we thuis waren.

o zo`n nuby fles had ik geleend van iemand maar deze vond ik toch niet fijn of ja demi eigenlijk niet maar ja ga nu dus zo`n s fles testen zijn ook niet zo belachelijk duur als de tupperfles ;)
gr.

hoi
Wij hadden eerst de s flessen en redelijk tevreden. Alleen let erop dat je de bodem goed aandraait ander lekt hij (heel irritant). Daarna ook avent flessen gekocht. Eerst dronk mijn zoon daar goed uit,(eerste speen 0+), maar nu vind ik de speen niet meer zo geschikt voor hem en gebruiken we weer alleen de s flessen en dat gaat super. Hij is nu 2,5 maand(was wel 3 weken te vroeg) dus heb ik op de avent de speen 2 maar eens gebruikt(voor 1maand) maar dit gaat ineens veel te snel en het lukt hem niet meer om hier goed uit te drinken. Dus we blijven bij difrax. Andere flessen hebben we niet uitgeprobeerd.
gr chris

Terug
Bovenaan