Welke flessen spenen?

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Welke fles-spenen gebruiken jullie op de fles voor de kleine die net geboren is?
Ik heb nu spenen met 3 standen, heeft iemand daar ervaring mee?

Nephele,

Hallo,
Zover ik weet kun je in het begin gewoon ene speen gebruiken met 1 gaatje. De melk die ze krijgen is erg dus en ze moeten ook hun zuigreflex optimaal gebruiken. Zo'n standen speen is handig als de voeding dikker word of als je kindje heel langzaam drinkt.

Groetjes Lillian

Hoi!

Bij mijn vorige kinderen gebruikte ik altijd Difrax flessen en de daarbij behorende S of M spenen.
Ik ga het nu met Avent proberen, maar wil geen 3 standen spenen gebruiken. Ik heb het de vorige keer wel gebruikt, maar moest teveel opletten of ik de speen dan wel goed hield. Vond dat veel gedoe. Ik had gewoon voor elke voeding een aparte speen. Dus in het begin voor melk de S en toen ze wat groter werden en er wat pap doorheen geen de grotere speen die daar speciaal voor bedoeld was.
Ik heb indertijd een aantal verschillende spenen geprobeerd voordat ik DE speen vond die bij mijn kinderen pasten. Is dus ook nog een idee.

Marianne

Het ligt ook een beetje aan je kindje straks.
Wij hadden avent flessen en we zijn begonnen met een nr 1 speen. Tot duidelijk werd dat ze teveel moeite moest   doen om daar uit te drinken kreeg ze nr 2 en zo naar nr 3 en nr 4. Bij de nr 3 kreeg ze al wel wat pap uit een 3 standen speen.
Maar de 3 standen speen zelf was niet geschikt voor melk , het liep er gewoon al uit en zo hoefde ons moppie dus practisch geen moeite meer te doen om te drinken en werd er dus ook niet moe van.

Als je avent flessen hebt zou ik dus zeker ook zorgen dat je nr. 1 spenen hebt.

Groet Xanthe

Hi Nephele,

ik heb zelf avant flessen gebruikt omdat deze minder krampjes zou geven en dat heeft gewerkt zover ik weet. ook hebben ze bij elke leeftijd XX maanden een nummer op de spenen gezet tussen nr 2 en 3 zat voor mij een tegroot verschil dus heb ik in nr 2 gewoon nog een gaatje geprikt totdat ze wel toewas aan nr 3. de drie standen speen is hoofdzakelijk voor pap en voor de al wat grotere (oudere) babys

groetjes en sucses

Trust

Mijn dochter is nu dus al 1 jaar geweest en gebruikt nog steeds voor melk de nr. 4 speen. Alleen voor dingen die dikker zijn krijgt ze de standen speen.

Terug
Bovenaan