Welke flessenspeen gebruiken jullie?????

Hoi!
Marijn is bijna 2 weken oud en krijgt de fles en drinkt nogal gulzig. Daarom heeft ie veel de hik en aardig wat last van krampjes. Tijdens het drinken verslikt ie zich ook vaak en hij geeft af en toe ook weer wat melk terug als het te snel is gegaan. Hij doet ca. 10 min. over z'n fles en dat is wel wat snel!!
Nu zei de wijkverpleegkundige van het cb dat de speen misschien te hard doorloopt. Dat Marijn er dus niet zo heel erg aan hoeft te zuigen om er melk uit te krijgen. Ze adviseerde om wat andere spenen te kopen en te kijken welke het langzaamst druppelt. Nou heb ik inmiddels zo'n 100 verschillende spenen gekocht (noem maar op: Avent, difrax, bibi, etos, kruidvat, 1-2-3 speen......), maar er loopt overal een straaltje uit ipv dat het rustig druppelt.
Wie o wie heeft de speen der spenen ontdekt??????? ik word er inmiddels gek van!!
Hopelijk heeft iemand tips?!
Groetjes, Patricia

Hoi,

Ik had in het begin ook problemen met het zoeken naar de goede speen. Die van Avent zijn echt verschrikkelijk. Ja, hij is handig als je haast hebt wan thet gutst er gewoon uit. Beetje zielig voor de kleine, ze zouden er in stikken. Ik vind het trouwens vreemd dat Avent daar niets aan doet want toen ik er over begonnen wist de kraamhulp, verloskundige en het consultatiebureau me te vertellen dat die dingen inderdaad een ramp zijn.
Isabel drinkt nu goed met spenen van het kruitvat, daar zit het gaatje van boven (dentalspeen). Bij mij loopt het er af en toe ook in een straaltje uit maar als ik het flesje dan even ontlucht en weer dichtdraai is het voorbij en dan druppelt het eruit.
Misschien moet je dat ook eens proberen. Ik had al nieuwe gekocht omdat ik dacht dat het aan despenen lag maar dat is dus niet zo.

Succes met het zoeken naar de goede speen voor jouw kleintje. Het schijnt heel normaal te zijn dat het even duurt voor je de goede gevonden hebt, elk kind heeft zijn eigen voorkeur.

Groetjes

Meiki

Terug
Bovenaan