welke flessenspeen??

HoiHoi,

Ik heb even een vraagje, ben 2dagen terug met rijstebloem begonnen in de laatste fles van mn zoon, hij heb een difraxfles en daar zit nu een speen maat M in vanaf 3maanden. Alleen heeft die moeite met het laatste beetje, omdat te dik word, zijn andere voedingen worden al ingedikt met nutriton  ivm reflux maar die drinktie wel helemaal leeg. Ik heb al een 1-2-3 speen geprobeerd maar dat vinden we echt rotdingen!! Die werken gewoon niet bij ons hoe we hem ook instellen. Hebben jullie tips?? Er gaat trouwens maar net 1 eetlepel rijstebloem in de fles.

Groetjes

Hoi!
Lastig he inderdaad met het dikke van de rijstebloem onderin de fles. Wij hebben dit ook!! Onze dochter drinkt al vanaf het begin met de Avent-fles. Bevalt prima, maar nu de laatste fles een "pap"fles is, hebben we er een standenspeen op (1-2-3). Ze krijgt in de fles van 200 cc 2eetlepels rijstebloem, drinkt dit uit stand 1 vd fles, maar de dikke drap blijft op het laatst onderin zitten. Snap er niks van. Hij is warm genoeg, ik schut goed en ook tijdens het drinken nog een x. Ik laat het haar er op 't laatst uitzuigen met stand 3 vd speen, maar dan nog lukt dit niet altijd. Dus  ook hier zijn de tips welkom. Wilde nml ook niet direct voor die ene  voeding 's avonds een andere fles kopen.

Pff, das inderdaad lastig, al herken ik het niet echt. Tessa (nu al 2) kreeg ook rijstebloem (een schepje) door de laatste fles na 5 maanden (eerst alleen BV) en we gebruikte ook de difrax flessen met maat M speen. (L was veel te groot). Ik weet niet wat voor voeding je gebruikt (wij hadden Friso) mogelijk is de voeding ook al wat "dikker"van structuur.
Je zou de maat M speen met een speld net iets groter kunnen maken, maar niet zo groot als de maat L. En af en toe kijken of het drinkgaatje niet verstopt zit!

succes
Lisenka mv Tessa (10-9-2006) en Meike (21-7-2008)

Terug
Bovenaan