welke flesvoeding met borstvoeding?

hallo,
ik heb een dilemma.toen boas geboren werd kreeg hij mn tepels niet te pakken.na 24 uur niks gedronken te hebben ben ik gaan kolven...niks.mijn man de hort op gestuurd,hij moest van de kraamhulp friso preventief hypo-allergeen kopen,omdat dat het beste te combineren is met bv.duur dat spul!!maar goed,wat moet dat moet.
na 5 dagen niks gekolfd te hebben en doodmoe van voeden,kolven,veel pijn bij t plassen,mn scheurtjes verzorgen en dan was t weer tijd om te voeden,heb ik de kolf weggestopt.de volgende dag;stuwing!!toch weer proberen.ja hoor,40/50 cc.hoera!!aanleggen lukte nog steeds niet,hij probeerde het niet eens.dan maar gekolfde melk geven.in het begin was dat nog wel genoeg,maar al snel mocht hij meer dan 40 cc en dat kon ik hem niet geven.dus bijvoeden met friso h.a.
nu zit boas al 2 weken op 100 cc en ik kolf zo'n 4 keer per dag 30/40 cc.meer kolven heeft echt geen zin,er komt niks.maar omdat die friso h.a. zo duur is(2 keer zo duur als gewone)en de bv dus ook de moeite niet is wou ik er maar mee stoppen en overstappen op friso normaal.maar vanmorgen had  boas een uur te vroeg alweer honger  lag hij  op mijn schoot wanhopig mijn borst te zoeken(doet ie bij mn man ook )en ik dacht;ik probeer het nog eens.en het lukte,hoera!!veel zal er niet uitgekomen zijn,maar t was zo heerlijk.boas werd er helemaal rustig van.hij heeft daarna alsnog zn 100 flesvoeding op.nou wil ik toch overstappen op goedkopere voeding maar wil mn mannetje toch af en toe aanleggen,als extraatje.ik snap niet waarom ik de bv niet gewoon kan laten.het lijkt wel verslavend ofzo.
nu is mijn vraag aan degene die naast bv bijvoeden,of misschien hetzelfde hebben als ik:welke flesvoeding geven jullie naast de bv?kan ik mijn zoon friso normaal gaan geven en toch af en toe de borst aanbieden?
please help!
groetjes kari

Hoi Kari,

Ja, borstvoeding heeft idd een hoge verslavingsfactor...

Volgens mij wordt aangeraden om hypo-allergene voeding te geven naast borstvoeding om de volgende reden: Borstvoeding beschermt tegen allergieën en dat doet het eigenlijk alleen of vooral als je er verder niets naast geeft tot je kindje 6 maanden is. Daarom worden fruit- en groentehappen voor je kindje tot 6 maanden bij volledige bv ook afgeraden. Als je bijvoedt met kunstvoeding, kun je daaorm het beste hypo-allergene voeding geven, omdat dat ook beschermt tegen allergieën. Op die manier wordt het effect van bv niet ongedaan gemaakt, maar heeft je kindje zoveel mogelijk profijt van de voordelen van borstvoeding.
Maar als je borstvoeiding wil gaan geven al extraatje, mag je volgens mij ook best een andere voeding geven, hoor. Tenzij jij of je man zelf erg veel last hebben van allergieën, dan is het niet verstandig.
Kan het consultatiebureau je niet verder helpen?

Ik heb trouwens wel bewondering voor je zeg, dagelijks blijven kolven en blijven volhouden met aanleggen! Petje af!

Eveline

dankje.maar t begint nu toch wel op te breken hoor.als ie ff aan mn borst wil hangen mag t van mij,maar ik ga er niet meer alles aan doen.we gaan gewoon lekker aan de friso normaal.ik zou idd even het cb kunnen bellen,maar ik ben niet zo bellerig.en hoe het bij ons gaat is toch al een lastig iets.op de vragen die ik tot nu toe gesteld heb kreeg ik ook al vage antwoorden omdat ze er niet goed raad mee wisten.ik kijk wel hoe t gaat.
groetjes kari

Hoi Kari,

Ja, ik heb ook een hekel aan telefoneren. Heb er net een half uur over gedaan om me ertoe te zetten de verloskundige te bellen, haha! En ons consultatiebureau is ook waardeloos, nog afgezien van het feit dat ze niet te bereiken zijn (heb je je er eindelijk toe gezet   om te bellen, krijg je een bandje dat ze 'tijdelijk niet bereikbaar zijn'. Tijdelijk duurt nu al een maand, schijnt te maken te hebben met de telefoon provider).
Maar volgens mij kun je het ook best zelf beslissen met die voeding hoor, als je maar niet falikant over de voedingsrichtlijnen heen gaat. Ik ben het ook zelf een beetje aan het uitzoeken.

hoi,
Als je bv met flesvoeding combineerd dan zou ik hypoallergeen aanraden, maar als je overstapt of volledige flesvoeding kan je op normale voeding overstappen, ik zou wel bij hetzelfde merk blijven (darmkrampjes).
Bv en hypoallergeen is wel lichter verteerbaar (minder vol gevoel) dus als je kleine vaak honger heeft kan normale voeding al een oplossing zijn.
groeten Denise

Terug
Bovenaan