welke fopspeen bij bv

Hoi dames,

Ik geef mijn mannetje bv maar hij heeft een hele erge zuig behoefde. (vaak sabbelt hij alleen maar aan de tepel zonder te drinken, kan zo wel de hele dag blijven zitten)
nou is mij verteld dat een speentje kan helpen maar welk merk/type fopspeen ik dan  het beste kan gebruiken i.v.m. de speen/tepel verwarring??

groetjes,
Patricia

Hoi Patricia,
Verschilt echt per baby hoor, Faye is de oudste en die had altijd een speen van BIBI en Merel is de jongste en die moet echt kokhalzen van BIBI en voor haar heb ik nu die van Dodie Mam ofzo...Die zijn niet zo lang en ze zijn plat, net zoals ze op je tepel zuigen, die maken ze ook enigszins plat.
Die van Difrax vind ik er leuk uit zien maar daar vind ik het schild zo klein van, die heeft Faye een keer helemaal in haar mond gehad, schrok me dood, dus voor mij geen Difrax...

Dure hobby om uit te proberen, maar gelukkig had van allebei 1 in zo'n blije doos...

Succes ermee, groetjes Dominique

Hoi,

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar ik heb begrepen dat je vanaf ongeveer 4 weken kan beginnen met een speentje. In verband met tepel/speen verwarring. Mij is ook verteld dat het geen Dental speen mocht zijn, deze heeft een schuine kant. Daarbij kan het zijn dat ze minder goed aan de borst gaan drinken.
Ik gebruik het combi speentje van Difrax. Deze is aan beide kanten bol zodat het het meest lijkt op een tepel. Dit is volgens mij het enige merk wat dus de combi speen verkoopt, alle andere merken hebben alleen de dental speen.
Ik heb geen problemen gehad met het schildje dat te klein zou zijn, gebruik nu een speen voor 0-6 maanden en deze is vrij groot. Mijn dochter is bijna 3 maanden. Gaat allemaal erg goed. Ze krijgt alleen de speen als ik merk dat ze nog wat wil zuigen, heeft hem niet vaak nodig om in slaap te komen. Geen problemen gehad met de borstvoeding.

Groetjes Joy

Het is inderdaad heel verschillend per baby,
gewoon uitproberen denk ik.
Ik heb al maanden baat bij de speentjes van Bibi.
Wel elke maand weer vervangen ivm hygiene.
Difrax-speentjes wil mijn kleine niet hebben, spuugt
ze meteen weer uit.

PS van BIBI heb ik de dental en dit gaat bij mij prima
in combinatie met borstvoeding
Als je een baby hebt die moeilijk doet met speentjes, zijn er geloof ik ook fopspenen die zo veel mogelijk op een tepel lijken, ik weet dat de Etos deze spenen verkoopt.  

bedankt voor jullie reacties.
ik ga van het weekend maar even shoppen voor spenen (wat is dat nou vervelend)
Hij is as maandag 4 weken dus dan gaan we het maar eens uitproberen. Het zal wel een verademing zijn om zelf niet meer  voor speen te spelen.

groetjes,
patricia

Er is een nieuwe speen van nuby die de moederborst naabootst, het speentje gaat inderdaad ook in- en uit. Onze zoon vindt dit een fijne speen, maar het is inderdaad een kwestie van proberen.

quote: tam03 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 15:59:01'));

Er is een nieuwe speen van nuby die de moederborst naabootst, het speentje gaat inderdaad ook in- en uit. Onze zoon vindt dit een fijne speen, maar het is inderdaad een kwestie van proberen.

Oh dat klinkt wel goed, kan je mij misschien ook vertellen waar ik deze kan kopen want ik ben hem nog nergens tegen gekomen,

gr

Terug
Bovenaan