welke fruitsoorten vanaf 4 maanden ??

Sinds  dat ie 3 1/2 maand is krijgt mijn zoontje Jesper een fruithap. Ik ben begonnen met potjes om hem een beetje te laten wennen. Nu zijn we 1 maand verder en alle smaken uit de potjes gaan erin als koek. Daarom wil ik beginnen om de hapjes zelf te maken (is goedkoper én leuk om te doen). Heb er nu een paar als volgt gemaakt:

1 banaan
1 appel
2 sinaasappels (sap ervan)
2 verkruimelde liga's (v.a. 4 mndn)

Dit is voldoende om ongeveer 3 á 4 potjes mee te vullen. Ik weet alleen niet zo goed welke soorten fruit ik beter wel kan geven en met welke soorten ik beter nog even kan wachten. Volgens mij kan ik in ieder geval geven: appel, banaan, peer, sinaasappel....

Kunnen jullie me vertellen wat ie nog meer mag en waar ik beter mee kan wachten ??

Groetjes Agnita (mv Jesper 19 wkn)
 
Hoi,

Op zich zeggen ze dat de wat scherpere vruchten en aardbeien wat laten "mogen".

Peer mag, meloen..

Verder als het goed gaat, kan je ook de scherpere vruchten gaan geven hoor. Kiwi ed. Das meer omdat je kindje dan misschien darmkrampjes kan krijgen...Maar als het goed gaat kan je over een maandje ofzo al veel meer geven hoor.

Jessa
 
Hoi,

Hier deed ik het als volgt.
Op zaterdag (of wanneer er markt is) ging ik naar de markt en haalde verschillende soorten fruit.

Dat pureerde ik per stuk en vroor het in in ijsblokbakjes. Als het bevroren was deed ik het in een zakje/bakje met de naam er op. Zo kon ik iedere dag verschillende vruchten mengen en hat ze niet een hele week dezelfde smaak.

Ik gebruikte,
druiven,
peer
appel
banaan,
perzik
necterine
kersen
mango
meloen water en suiker meloen.
pruimen

Soms deed ik er ook komkommer of tomaat door.
Eigelijk van alles wat te pureren is.


de exotishce vruchten als sinasappel,kiwi (liet ik staan omdat ze een allergie heeft en dit gevoelig kan zijn)

eet smakelijk
 
Terug
Bovenaan