welke groenten

A

Anoniem

Guest
Ik las hier op het forum dat vele van jullie groenten klaar maken en dan invriezen om dan dit aan jullie kindje te geven.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie dit doen en welke groente er geschikt voor zijn en hoe doen jullie het dan met de aardappelen, want die moet je toch dan even goed koken.
Ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes Esther mv Daan (29-03-2007)

opperdepop van de AH is een heel handig een leuk kookboek, echt een aanrader.

Berend eet graag en vaak tomaten, aardappel en pompoen met appel.

oh ja aardappelen gewoon gaar koken, en dan af laten koelen.

Onze kleine meid eet mee. Gewoon aardappelen, wat groente en wat vlees koken in een pannetje met water en klaar is het weer. Eten we iets wat ik nog niet geschik vindt, dan heb ik altijd wel wat groente in de koelkast liggen die wel geschikt is, plukje gehakt erbij en weer koken en het is weer klaar.

Je kan van alles doen. Met bepaalde koolsoorten moet je nog even uitkijken, en spinanzie en aanverwante groente niet iedere dag. En je moet natuurlijk in de gaten houden hoe je uk er op regaeert.

Miep

Ik heb in de vriezer idd allemaal bakjes staan met ingevroren groenten. Brocolli, sperzieboontjes, worteltjes en bietjes. Ik probeer gewoon maar wat uit. Zo ben ik erachter gekomen dat courgette zich slecht leent om in de vriezer te bewaren en dat aardappels er ook niet echt lekkerder op worden, hihi. Zowiezo heb ik het idee dat Yanick de verse groenten veel lekkerder vindt dan die uit de vriezer. Dus ik weet niet of ik deze 'strategie' lang ga volgen.

Ik heb ook een aantal gepureerde prakjes in de vriezer  staan, aardappel met doperwtjes, andijviestanpot. Dus dan vries ik de aardappels er wel gewoon bij in.

OP www.keukenkikker.nl staan ontzettend veel tips.

En volgens mij kun je alle groente wel invriezen hoor!

Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan