Welke groentes niet??

Welke groentes mogen ze echt niet hebben onder een jaar???

Ik dacht zelf: champignons (schimmel)
Uien (zwaar voor de darmen)
Alle koolsoorten

Behalve: bloemkool en koolraap????

Ik heb dus van de week koolraap gegeven maar ik begreep nu dat dit toch een koolsoort is.

Wie weet wat wel en niet mag/kan???

Hoi,

ik meen idd koolsoorten niet tot een jaar. En nitraatrijke groente niet vaker dan 2 maal per week. Ik denk dat je vooral goed naar je kindje moet kijken (bij kool kan hij / zij last krijgen van de darmen / winderigheid) en gevarieerd moet laten eten. Wout eet eigenlijk helemaal met de pot mee en we merken niet echt iets aan hem. Hij eet dus wel elke dag iets anders en ook geen bergen groente maar ook wat aardappel, rijst, pasta en vlees of vis.

groetjes Natasja

Hoi,

hier een linkje naar een site waar op staat weke groenten wanneer kunnen. Is wel heel duidelijk, ik heb zelf het boek en maak er veel gebruik van.

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

mij is verteld dat ze alles mogen hebben, wel oppassen met de scherpe groenten zoals ui, en met koolsoorten. En de nitraatgroenten max 2 keer in de week. gewoon goed kijken hoe de kleine ergens op reageert..

ey,,

yuri eet gewoon alles hoor! wat wij eten eet hij (meestal) ook..
dus ook koolsoorten.. zuurkool, bloemkool enz..
ook ui.. hij heeft er geen last van...

en nitraatrijke groenten let ik wel op.. schijnbaar kan je die ook niet combineren met vis.. (heb k ergens gelezen..) dus dat doe k niet..

gewoon kijken wat je kindje kan hebben!

liefs!

Terug
Bovenaan