Welke hoestdrank??

hallo allemaal,

Mijn zoon van drie hoest al twee weken lang tot overgeven toe. Nu geef ik hem steeds hoestdrank en heb van alles geprobeerd maar het gaat niet over. ik vind dit erg vervelend niet alleen voor hem maar ook voor ons. Wie heeft een tip . Hij heeft een erg droge en kriebelhoest. Ik smeer hem ook al in met dampo maar het gaat maar niet over. Nu moet ie overigens wel zin amandelen laten knippen op 12 april en daarom is ie altijd zo verkouden maar wie heeft er tot die tijd wat tips voor mij??


Groetjes rennie
 
hoi rennie. als mijn dochter verkouden is en van die vervelende kriebelhoest en droge hoest heeft geef ik haar meestal om en om bisolvon druppels bij vastzittende hoest door taai slijm  en dan de volgende keer   druppels van vsm tussikind siroop. en als het echt niet overgaat geef ik haar een zetpil van balsoclave-e pentoxyverine, deze zijn gewoon zonder recept te krijgen bij de betere drogist. ik hoop dat je er iets aan hebt want mijn dochter heeft er wel baat bij. maar ik zeg altijd baat het niet dan schaad het niet toch. ik hoor wel hoe het afloopt. groetjes van rilana
 
Ik zou even contact opnemen met de huisarts om te informeren welke middeltjes je zou kunnen geven voor het hoesten. Er zijn middeltjes die de hoestprikkel onderdrukken, maar dat is niet altijd geschikt voor jonge kinderen.
De algemene hoestdrankjes hebben vaak alleen een verzachtende werking en onderdrukken de hoestprikkel niet.
Veel sterkte!
 
dank je wel voor de reacties,

Ik ga inderdaad morgen de huisarts bellen want dit duurt me veel te lang en hij word er erg moe van. Dus het eerste wat ik deo als ik morgen op sta is de dokter bellen ik laat wel even weten wat die gezegd heeft oke!!

groetjes rennie
 
ik gebruik voor mijn kinderen tussikind van vsm, dit zijn druppels (hoeven ze niet iedere keer een hele lepel hoestdrank te nemen)
naar mijn mening werkt het goed, je moet het een paar keer per dag geven.
 
Hoi,
Het enige wat bij mijn dochtertje helpt is een hoestdrank van de apotheek die kinderen vanaf 2 jaar mogen gebruiken en waar een hoestprikkeldempend middel inzit.
Wel opletten want bij gebruik overdag kan het wat versuffend werken. Ik heb het bij mijn dochtertje tot nu toe alleen voor de nacht nodig gehad.
Succes.
 
Ik gebruik voor m'n zoontje altijd Bisolvon. Het duurt even voor het werkt, maar het lost echt van binnen uit het slijm op en dan is het dus toch snel verholpen. Bovendien kun je de druppels makkelijk door sap of zo doen.
 
Terug
Bovenaan