welke houding liggen in bed?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ff een vraagje wie weet het ik ben 15weken zwanger nu eindelijk ben best al beetje dik voor de 15 weken maar ik vroeg me af of je nog op je buik mag liggen dat ligt namelijk zo fijn vind het wel eng maar soms lig ik er tog op weet iemand dat waneer het niet meer mag/??? graag reactie groetjes jay_jm

He Hoi,

Ik ben ook een buikslaper. Ik lig het liefst op mijn buik.
Ik ben nu 24 weken en kan al vanaf week 16 niet meer lekker op mijn buik liggen. Als ik 's nachts tijdens het slapen toch op mijn buik draai wordt ik uiteindelijk altijd wakker. Ik denk dat als het niet meer lekker ligt je het gewoon niet meer moet doen. Je lijf zal dat zelf aangeven.
Volgens mij is er geen regel voor wat betreft het buikslapen, maar met een dikke buik ga je toch niet meer op je buik liggen want dat ligt gewoon niet fijn toch? Je hoeft ook niet bang te zijn dat dat in je slaap wel gebeurd want dan wordt je toch wakker.

Het is wel wennen om een ander houding aan te nemen dan je gewend bent. Het slaapt toch minder lekker he?

Succes Juffie

Hoi,
ik heb het een tijdje geleden aan mijn verloskundige gevraagd, omdat ik anders echt niet kon slapen. Die sliep zelf tot 37 weken op haar buik. Het kan geen kwaad, maar als het niet fijn meer is, moet je het niet doen. Een lekker zacht kussen tegen je buik als je op je zij slaapt geeft een beetje hetzelfde gevoel (bij mij tenminste). Er zijn ook voedingskussens te koop die je daarvoor kunt gebruiken, en dan kun je die na je bevalling gebruiken bij het voeden.
Ik ben nu inmiddels 28 weken, slaap nog regelmatig bijna op mijn buik, maar helemaal lukthet niet meer.
succes!
Patries

Pffffff, daar kan ik nu al tegen op zien......., straks niet meer lekker op mijn buik kunnen  slapen.
Wat vond ik dat tijdens mijn vorige zwangerschap vervelend.....
Sliep dus zolang het nog lekker lag op mijn buik, daarna (half) op mijn zij.

Groetjes van een echte buikslaper.

ik slaap altijd op mn zij,draai soms half op mn buik.het kan idd geen kwaad voor de baby,maar het is wel pijnlijk.tegenwoordig draai ik mn dekbed in een rol en hou hem dan tussen mn armen en benen en een beetje onder mn buikje,lekker zacht.ik denk dat ik dit de hele zwangerschap wel volhou.alleen in t weekend als mn mannetje thuis is kan t niet,die wil ook graag deken,maar dan kruip ik tegen hem aan
groetjes kari

Volgens mijn zwangerschapsboek is slapen op je buik prima, zolang het gaat. Het vruchtwater beschermt je kind (als je water opzij duwt, kan er niets klem komen te zitten). Dus lekker op je buik slapen zolang het gaat! Ik slaap sinds kort het liefst op m'n zij met een kussen onder m'n bovenste knie. Heb nog geen buik (ben pas 9 weken) maar wel ENORME borsten, haha! (Ze waren al flink voordat ik zwanger werd). Dat kussen helpt dus ook om m'n borsten te ontlasten...

Slaap lekker!

Ik ben ook een echte buikslaper, maar dat gaat al geruime tijd niet meer. Puur omdat het niet meer lekker ligt. En de kleine gaat ook protesteren als ik me iets te veel doordraai vanaf mijn zij. Ik heb een klein kussentje dat ik onder mijn buik leg als ik op mijn zij lig. Ik slaap gelukkig nog redelijk, maar kijk al uit naar een heerlijke nacht op mijn buik, haha!

En als je na je zwangerschap nog borstvoeding gaat geven..... kun je ook nog niet op je buik slapen. Dan loop je namelijk gewoon leeg.
Sorry dames buikslapers, maar dat is nou eenmaal zo. Ik ben nu met zwangerschap, borstvoeding, zwangerschap inmiddels ruim 2 jaar onder de pannen, maar weet je, het went NOOIT!
Ik kan net als Patricia B hierboven ook niet wachten tot ik weer lekker kan liggen, maar dat weerhoud me er niet van om toch weer BV te gaan geven, en misschien wel weer een jaar!
Groetjes,
Patricia (ook B, maar toch een andere)  28 w 2 d  

Terug
Bovenaan