welke kaas mag nu wel en welke niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ik ben een echte kaasfreak, maar nu ik zwanger probeer te worden loop ik steeds tegen het probleem aan dat je eigenlijk geen kaas mag eten waar "lait ecru" (rauwe melk) inzit. Als het op de verpakking staat is dat makkelijk maar lang niet altijd staat dat erop.
Als er staat dat er melk inzit, is dat dan rauw of gesteriliseerd/gepasteuriseerd? Ik zit bijvoorbeeld nog te twijfelen over mozarella en feta.

Ik heb ook ergens hier op het forum gelezen dat je in het begin nog geen bloed deelt met je kindje, dus dat het dan nog niet zo erg is wat je eet en drinkt. Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi hoi

Volgens mij maakt het tot de eerste (of tweede) maand niet veel uit omdat je dan idd nog geen bloed deelt. Wel kan ik je zeggen: Ik ben nu bijna 9 maanden bezig, en ik ben niet van plan om nu al mijn gewoonten aan te passen. Tenslotte kan het nog wel een jaar duren. Mijn HA is het hier trouwens gewoon mee eens.

Ik denk trouwens dat je het beste gewoon even een kaasboer kan opzoeken en het daar vragen. Ook kan je even kijken op www.voedingscentrum.nl

Succes,
Liefs Annet 21, ronde 8 eerste baby

In het begin deel je inderdaad volgens mij geen bloed met elkaar. Maar zeker weten doe ik het niet.
Anders moet je het een keer na vragen bij een consultatie bureau of bij de huisarts.
Ik zou eigelijk niet weten waar je dat moet vragen.

Maar ik ben ook van meening dat als je af en toe kaas zal eten dat dat niet zo heel erg is, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, want ik heb ook gewoon kaas gegeten bij me vorige zwangerschap. Al was dat wel gewone kaas en geen feta of mozarrella.

Lekker duidelijk ben ik he.

Nou ik hoop dat je er snel achter komt.

Groetjes Nathalie

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik voordat ik weet dat ik zwanger ben nog maar niet zo heel erg goed op ga letten, want dat kan natuurlijk nog wel even duren.
Als ik dan zwanger ben zal ik denk ik het zekere voor het onzekere gaan nemen.

Groetjes BAB

Terug
Bovenaan