welke keuze moet ik nemen

hallo ik ben nieuw hier. ik heb jullie verhalen wat gelezen en ik vind het een leuke manier om je verhaal eens kwijt te  kunnen. ik heb er zo ook een.
vorige week hebben mijn vriend en ik te horen gekregen dat we 2 keuzes hebben op een zwangerschap.
een natuurlijke zwangerschap met 50 % kans op een  gehandicapt kind en een eventueel nodige zwangerschapsonderbreking of
een kunstmatige bevruchting, genaamd  pgd (pre-implantatie genetische diagnostiek).
geen gemakkelijke keuze dus. ik heb het er erg moeilijk mee en mijn vriend wil mijn keuze respecteren. m.a.w. de keuze is aan mij.    

Hi Kel24, wat een keuze zeg. Ik heb eigenlijk nog nooit van de tweede keuze gehoord, wat houdt dat precies in? En  over de eerste keuze wil ik vragen hoe het kan de je 50% kans hebt op een kindje met een handicap of is dat iets wat je liever voor je wilt houden? Kan ook hoor, geen probleem.

Op dit forum hebben we eigenlijk allemaal wel wat. Ik ben dus Pleun en tot op heden is het bij ons ook nog niet gelukt om zwanger te worden. Wij zijn bezig sinds september 2004 en sinds december 2005 zijn we beland in de medische molen. Vorige week vrijdag heb ik met eerste IUI gehad en nu is het dus afwachten of het gelukt is, waar we niet van uit gaan, aangezien de kans van slagen maar 5% is zijn onze gyneacoloog.

Veel succes en tot horens,

Groetjes, Pleun

Hallo Kel,

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de inseminatie gaan. Stel je voor dat je zwanger wordt op de "natuurlijke" manier, dan zou je toch heel erg in spanning zitten of het kindje wel gezond is. En het lijkt me ook vreselijk als je zwangerschap afgebroken moet worden. Bij elke zwangerschap bestaat er natuurlijk een kans dat er iets "mis" kan zijn met het kindje. Als je op voorhand al weet dat je een grote kans heb dat je kindje gehandicapt is als het op de natuurlijke manier verwerkt zou worden dan zou ik daar persoonlijk niet voor kiezen en de andere optie aangrijpen. Ik weet, ik heb misschien makkelijk praten want ik sta gelukkig niet voor die keuze. Jou partner zei dat ie de keus aan jou liet maar hoe denk hij erover? Een kindje krijg je samen dus het is natuurlijk ook belangrijk hoe hij erover denkt.

Ik wens je heel veel sterkte toe met het maken van deze moeilijke beslissing

Groetjes Niekie

Jeetje zeg wat een keus. Ik zou ook voor de kunstmatige gaan. De kans op een gehandicapt kind is erg groot. Ik werk zelf met deze kinderen dus weet wat er allemaal mis kan gaan. Maar ja, dat is mijn mening. Je moet doen wat goed voelt, en op je gevoel af gaan!
Heel veel succes bij het maken van deze keuze!!! Hoop dat alles goed gaat komen!

veel liefs
Sjan

Hoi Kel,

Jeetje zeg wat een verschrikkelijke moeilijke keuze die jullie moeten maken. Ik zou niet graag in jullie schoenen staan. Ik kan me voorstellen dat je het graag op de natuurlijke manier zou willen, misschien zelfs evt. met 50% risico, maar ook heel duidelijk een keuez maken voor een gen. manipulatie om zo dat risico te beperken lijkt mij heel logisch. Maar ongeacht welke keuze jullie maken, het gaat erom dat jullie een keuze maken waar jullie achter staan en in geloven dat het goed is. Tuurlijk lastig om met evt. reacties van de buitenwereld om te gaan, maar het gaat om jullie!!! Ik wens jullie heel veel succes bij het maken van jullie keuze.
Liefs Scorpy

Terug
Bovenaan