welke kids zijn ook "lui"???

A

Anoniem

Guest
Haai,

Ben benieuwd of er nog meer kids zijn die zich niet zo snel ontwikkelen.

Ninthe is nu 10 mnd en ze zit, tijgert achteruit op d'r buik.
Als ze zit draait ze rond haar as, maar er is geen enkel spoor van kruipen.
Als ik haar op d'r beentjes zet kan ze lang blijven staan.

Ze lijkt er ook wel vrede mee te hebben, maar soms maak ik me wel een beetje zorgen.
Want ze rolt ook niet meer om, ze rolde voor heen wel van rug naar buik maar dat doet ze nu niet meer.

Zo, even mn zorgen van me af geschreven.
Dat alleen al lucht op. HAha

Liefs Vano en Ninthe

Hoi Vano,

Siebe leek het ook lange tijd wel best te vinden. Tot hij 10 maanden was deed hij niet meer dan vooruit tijgeren op zijn buik en ook dat duurde vrij lang voordat hij daar aan begon. Je kon hem lange tijd ergens neer zetten en hij bleef gewoon zitten (ook wel makkelijk hoor, hahaha). Hij rolde niet van buik naar rug en andersom, hij ging nog niet zitten, kruipen, staan of wat dan ook. Echter daarna heeft hij in een week of 2 tijd een inhaalspurt gemaakt. Hij ging in één keer uit zichzelf zitten, kroop op handen en knieën, ging staan en liep rond de tafel. Ik stond werkelijk verbaasd hoe snel het ineens ging. Dus maak je vooralsnog niet druk en laat het gewoon even doorsudderen. Niet ieder kindje is hetzelfde en de één loopt al met 9 maanden, terwijl een ander pas loopt met 1,5 jaar.

Hoe gaat het verder met je? Kun je het een beetje bolwerken?

Groetjes Fonske.

Hoi,

Ivar is ook niet echt snel, hij rolt  en tijgert veel, maar zit nog niet zelfstandig. CB vond dat geen probleem en de laatste tijd zit hij ook wel steviger. Maar ik vind al die ontwikkelingen van jouw kindje voor 10 maanden best goed op schema toch?

Groetjes Jenneke mv Ivar 18=9=06

hoi Vano
nou hier nog een klein luilakje hoor
annique is nu 10 maand en bijna 2 weken
maar ze kruipt sinds 2 weken vooruit als ze een doel heeft tenminste en dan 3 schuifjes ( om het maar ff zo te zeggen)
achteruit en rond haar as gaat prima haha
ze trekt zich nog niet echt op bij dingen en zitten op haar kont vind ze t leukste en dat doet ze dan ook het meest
af en toe gaat ze van zitten naar dr buik toe... maar dat is meestal toeval omdat ze omkukelt omdat ze iets wil pakken.
ik werk op een creche en daar heb ik een jongetje die 3 weken ouder is en die loopt al...
eerder maakte ik me echt zorgen, als ze later was ofzo, maar nu heb ik zoiets , het komt wel maar ietsje trager dan een ander...
en wie zegt dat t traag is misschien is de rest gewoon snel
zolang ze op het consulatie buro nog tevreden zijn, ben ik een gelukkige en onbezorgde mama
meestal moet ik zeggen hahahaha
groetjes van sandra en annique

ik noem haar niet lui maar ja.....

Meik wordt volgende week donderdag een jaar en ze zit.....

Meer doet ze niet. We hebben fysio gehad, 1x en we doen wat trucjes om haar beenspieren te ontwikkelen want staan doet ze niet.

Groetjes Renske

Hai meiden,

Bedankt voor jullie reakties!!
Het is altijd fijn om te lezen dat er ook kids zijn die niet zo snel zijn.

En Fonske,

Het gaat wel goed.
Vind het soms erg moeilijk om veel alleen te doen.
Maar heb wel veel contact met Ninthes papa.
Hij ziet in dat ie een fout heeft gemaakt en wil graag terug.
Zo ver ben ik nog niet, wil eerst mn teraphie afmaken en dan maar zien.

Liefs Vano en Ninthe

Terug
Bovenaan