Welke kinderwagen? Mutsy Icon of Nuna Mixx Next?

<p>Hallo,</p><p>Iemand ervaring met bovenstaande wagens? We hebben de Icon al even gereserveerd maar kwamen vandaag de Nuna tegen. Qua prijs zijn ze hetzelfde maar de Nuna ziet er kwalitatiever uit. Vooral de buggy zag er veel comfortabeler uit dan die van Mutsy. Nu weet ik het even niet meer. De Icon is iets compacter wat weer fijner is. Dus het zou fijn zijn ervaringen van anderen te horen. :) </p>
 
Geen ervaring met de Icon maar ik kan wel zeggen dat ik heel erg tevreden over de Mutsy Nio. Vind de Mutsy wel echt waar voor je geld. De Nuna ken ik niet. 
 
Wij hadden beetje zelfde twijfel, maar dan met de versies van vorig jaar (dochter is van juni 2019). Onze dochter kwam in de zomer en de bak van Icon is heel massief, terwijl die van de Nuna is open te ritsen, wat voor ons groot voordeel was. Ook is de bak makkelijk op te vouwen en daardoor op te bergen/mee te nemen. Ook het zitje kan heel luchtig gemaakt worden, door bekleding eruit te halen, was van de zomer fantastisch. Daarbij ook de afweging omdat de mutsy bekleding vast zat met klittenband en we van vrienden hoorden dat dit na een keer wassen niet meer top zat. De nuna zit met ritsen, maar wellicht Mutsy nu ook. 
Nadelen; vindt hem soms wat ‘wiebelig’, minder stevig/massief dan bijv. de Joolz, maar ook prima in gewicht en dat is fijn. Nuna paste prima in mijn suzuki alto en ging zelfs mee op wintersport in een Picanto (bak platgevouwen), dus daar hoef je het niet voor te laten. Bandjes van het zitje vind ik matig, geen idee hoe dat hij andere merken zit, maar ze lijken nooit echt goed te zitten. Maak me er niet heel druk om, doordat de bak vrij groot is en dochter klein, kon ze tot ruim 8 maanden in de bak en erna ook al zelf zitten. Gebruik vaak alleen de heupbandjes.
Van Asten heeft soms goede aanbiedingen, zo kregen wij er een Maxi Cosi (pebble plus) gratis bij. 
 
We gaan morgen nog eens kijken naar beide wagens. Heb nog enkele reviews bekeken en het kinderzitje ziet echt er echt veel comfortabeler uit. De Nio is ook nog een twijfelgeval. Heb altijd de Icon willen hebben maar ineens bevalt hij me niet meer 100% De cover van de wieg oogt goedkoop. Idd die klittenband gaat na een tijdje niet meer goed werken denk ik.
 
We zijn de Mutsy gaan omruilen naar de Nuna Mixx Next. We wilden niet duurder gaan dan de Icon. De demi grow was weer duurder. Ben wel blij met onze keuze nu. Het is best een moeilijke keuze om te maken!
 
Terug
Bovenaan