Welke kinderwagen?

Hoi allemaal,

Het onderwerp zegt het zelf al: wij zijn op zoek naar de juiste kinderwagen voor onze uk. Maar niet zomaar een kinderwagen dus... Het probleem is het volgende: we heebn al een zoontje die nu 18 maanden oud is, maar nog steeds niet los stapt. Tegen dat onze volgende geboren wordt, zal hij 22 maanden zijn, en vermoedelijk nog niet of tenminste niet ver kunnen alleen lopen. We zijn dus op zoek naar een combi-wagen, waar tegelijkertijd een pasgeboren baby in kan, én een peuter. Dus eentje met aan de ene kant een wieg en aan de andere een buggy. Ik heb zo'n wagen nog niet kunnen vinden, dus mijn vraag is: bestaat er zoiets, en waar kan je dat vinden? Hoeveel kost zo'n ding, en is het eventueel mogelijk om een echte tweelingbuggy op die manier te gebruiken (want die vind ik dus wél)? Of heeft iemand een ander idee? Ik denk gewoon dat het nogal moeilijk is om straks alleen met een baby én een peuter op stap te gaan, en om de kleinste in een draagzak mee te zeulen, lijkt me niet echt rug-vriendelijk! Hopelijk weet iemand raad!

Groetjes,
Marian
 
Eén advies, koop er één waarbij je voor eens oort van buggy hebt, en achter een 'nestje' in kan leggen. Ga beslist niet voor een wagen waarbij de kids naast elkaar zitten. Zo'n kinderwagen is breed en daardoor moeilijker te hanteren in winkels.

Het is ook niet nodig dat je de kindere naast elkaar hebt, tegen dat je jongste echt goed gaat zitten en mee wil kijken, kan je oudste al meer en meer zlef lopen.

Ik had een duo wagen voor de kids achter elkaar en ik vond het een uitkomst.

Miep
 
Hoi

Mijn advies is ook een achter elkaar wagen, voor een zitje achter een zitje die je plat kan klappen en er een babynestje in kan doen.
Als ik jou was zou ik eens op ebay of marktplaats kijken. Mijn buurvrouw heeft op die manier voor 70 euro een hele mooie op de kop getikt!

groetjes kirsten
33w5d
 
Ik zou ook gaan voor de tweeling-buggy die achter elkaar staat. Want ja, erg leuk, met 2 kids naast elkaar, maar in de winkels etc. kun je bijna nergens langs!
En mocht je nooit ver wandelen, dan heb je ook van die "mee-rij-plankjes" die je aan je huidige wandelwagen kunt bevestigen. Daar kan je oudste  kindje dan op staan achter de wagen,en zo meerijden.  Ik weet dat ze die sowieso bij Prénatal hebben. En daar kunnen ze je ook zeker verder helpen met je keuze! Of een andere baby-zaak natuurlijk!
Voor in de tweelingbuggy hebben ze inderdaad van die nestjes, een soort reiswieg/kinderwagenbak, die je erin zet, waarin je baby straks kan liggen. En als  je baby  groot genoeg is haal je het nestje eruit, en  kan die gewoon in de zitting. Deze kan ook nog in de ligstand. Ik werk in de kinderopvang, en wij hebben deze wagen ook voor als we met de kids gaan wandelen. Ideaal, en hij rijdt nog fijn ook! Ook belangrijk!
Veel succes met je keuze!
M!
 
Wij hebben een kiwi explorer, te gebruiken voor 1 en voor 2 achter elkaar, heel handig

http://www.babybuggy.nl/espexphome/2bugggies.htm


plaatje heeft link naar nieuwzeelandse site





 
Terug
Bovenaan