Welke kinderwagen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bijna 18 weken zwanger en we zijn ons al aardig aan het orienteren op het gebied van kinderwagens. We hebben nu zo'n 4 babyzaken bezocht en zijn uitgekomen op 3 kinderwagens: de koelstra flexxo plus, de quinny buzz en de quinny speedy sx. Hebben jullie je misschien ook al in dit onderwerp verdiept en kunnen jullie mij in de juiste richting helpen met het maken van een keuze? Het is allemaal zo moeilijk, want het is niet iets dat je zomaar even koopt.

hoi,

ik heb een dochter van 2 jaar en 2 mnd,
toen ik zwanger was van haar hebben wij de quinny freestyle xl
4 wiel gekocht,
het is echt een geweldige wagen.
deze is natuurlijk nu niet meer te kopen,
maar ik kan je wel een quinny aanraden,
het zijn ideale wagens.

Hoi,

Bedenk goed waar je hem het meeste gaat gebruiken. Stad, strand, bos etc. Hoe makkelijk klap ik hem in, en hoe groot is hij dan? Neem gerust de auto mee, en vraag of je mag proberen of hij achterin past. Moet je ermee in trein of bus kunnen?  En de allerbelangrijkste vraag: Welke vind je daarna het mooist?
Prijs  kan  ook een overweging zijn. Welke accesoires zitten erbij? Wat moet je er dan nog verder bij kopen? Wil je de maxi-cosi er ook op kunnen gebruiken? Hoe groot is de  wagenbak? Hoelang past de kleine daarin? (gemiddeld 6-8 maanden)  Moet hij 3 of 4 wielen hebben? Moet er dan een zwenkend deel (wielen) op zitten?

Veel plezier met kopen!
Groetjes, Kat

hoi hoi

wij hebben de koelstra en al is ie dan nog niet in gebruik (nog 4 weekjes) zijn wij erg blij met deze wagen. hij is lekker flexibel, maxicosi kan er makkelijk op..en ik vind hem gewoon een stoere uitstraling hebben.
 een klant van ons heeft dezelfde wagen en die is er super positief over.

nouja..waarschijnlijk heb je niet zo heel veel aan mijn antwoord, maar ik moest toch even reageren, ben echt een fan van onze wagen zeg maar

succes met je zwangerschap en met kiezen

groetjes jose

hoi,

Ik heb de Quinny Freestyle met 3 banden en ik vind het echt een super wagen, mijn zoontje zit nu in de wandelwagen maar toen hij nog in de bak lag heeft hij er echt heel veel in geslapen. Hij lag er lekker comfortabel in en er zit van alles op en aan. Echt overal is aan gedacht. En wat ik ideaal vond is dat je de bak er heel makkelijk af kan halen en door middel van een adapter kan je zo de maxi cosi er op klikken. Je hoeft geen kracht te zetten of te frunneken om dat voor elkaar te krijgen.
En ook als je gaat wandelen kun je merken dat je een goede wagen hebt. Ik had bij mijn eerste een wagen gekocht bij Toys R Us maar ik merk nu het verschil echt wel. De quinny is wel prijzig maar dan heb je wel wat. Nu ben ik onverwacht zwanger van de 3e maar ben blij dat ik de bak en alles nog heb, kan ik toch nog een keer pronken achter de quinny hahaha
Heel veel succes met het zoeken naar een kinderwagen!!

groetjes patricia
28 wkn zwanger, 3e kindje

Hoi Dexie28,

Mijn eerste kerel is nu 2 jaar en 4 maanden en wij hebben destijds een quinny freestyle gekocht, een driewieler. We zijn er erg blij mee, hij is wel groot, past niet in mijn clio, daarvoor moet ik beide banden eraf halen, maar dat gaat gelukkig met 1 druk op de knop. Dus dat is ook geen ramp, hij paste overigens wel rechtop in de cinquecento.

Het is een erg fijne wagen, die zelf na ruim 2 jaar nog geen mankementen vertoont, hij is erg stevig, en zoals al gezegd is kun je met een druk op de knop gemakkelijk de maxi cosi en de bak erop en eraf halen.

Ik ben nu in verwachting van de tweede en was erg enthousiast over de buzz, alleen als je in de winkel staat en aan de zitting komt, veert ie al iets op, dus ik twijfel of de buzz wel een lang leven zou hebben. Vindt het nogal gammel overkomen, maar misschien lijkt dat alleen zo.

Mijn zwager is erg tevreden over zijn bugaboo cameleon, en ik moet zeggen, als ik hem kon betalen had ik hem ook zeker wel gekocht. Wij houden nu de quinny die wel al hebben, mooie bruin kleur, en wordt het een meisje, ga ik even kijken of je losse bekleding kan krijgen.

Het wordt een beetje lang verhaal, maar je moet gewoon een aantal keren met zo'n wagen in de zaak rijden, desnoods met een kindje van vrienden erin, zodat je weet hoe hij rijdt als er gewicht in zit. en klap hem dan eens een paar keer in en uit en til hm op, zodat je weet of dat handig gaat en of het zwaar is om de auto of elder heen te dragen.

Succes met je keuze, wij hebben de wagen in dec gekocht, dan is er altijd uitverkoop en hadden we voor 400 euro de hele set compleet, in juli is er ook altijd uitverkoop, dus wie weet, betaal je nu de helft van wat je anders in sept zou betalen

Wij krijgen (ja ja dat is mazzel) van mijn ouders de bugaboo cameleon. Deze vind ik het leukste en ik hoop ook dat ie handig is maar daar het ik weer wat minder opgelet
Maar ik geloog wel dat het een handige wagen is, hij rijdt in ieder geval super.
Groetjes Rene

Terug
Bovenaan