welke kinderwagen?

ik ben inmiddels 26 weken zwanger dus langzamerhand op zoek naar een goeie kinderwagen. Maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Wat hebben jullie?

hee hallo,

wij hebben gekozen voor een 3 in  1 kinderwagen is lekker handig.
je kan hem zo ombouwen tot een leuke wandelwagen..
even een tip als je een kinderwagen uit zoekt loop er dan even een stukje mee door de winkel, zo weet je ook of dat model goed bij je past, en of het lekker loopt.
en kijk ook goed naar de reiswieg dat hij niet te smal is voor de baby, anders kun je alsnog voor een nieuwe shoppen...

succes meid!!

Er zit niets anders op dan uitgebreid te gaan "passen en proberen" volgens mij, de keuze is zó individueel.

Ik zou letten op:

1) grootte van de reiswieg (daar zit echt veel verschil in. Neem effe een duimstok oid mee. Het is fijn als je kindje er een hele tijd in kan)
2) comfort van het rijden: da's heel persoonlijk, 3 of 4 wielen enz. Probeer vooral ook in de winkel even uit hoe het bochtjes draaien gaat (kleine draaicirkel is heel fijn als je ermee door de Hema moet) en hoe het achteruitrijden gaat (je staat er versteld van hoe vaak je dat gebruikt, bijv achteruit de winkel uit zodat je makkelijk de deur open kunt houden)
3) grote of kleine wielen: afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Op ongelijke ondergrond (bos) en losse ondergrond (zand) zijn grote wielen een voordeel.
4) gemak bij in- en uitklappen en grootte van het geheel: het moet wel in je kofferbak passen natuurlijk!
5) als er meerdere mensen achter de wagen moeten rijden, is wellicht een verstelbare duwstang heel prettig. Mijn man is 25 cm groter dan ik en dan is dat echt een pré.
6) stevige constructie, want hij moet misschien nog meerdere kinderen mee en dan wordt er ook nog wel een aan "gehangen" en zo
7) ruime boodschappenmand eronder (heel prettig!)

Tja, en ten slotte wil het oog ook wat natuurlijk, dus design en kleur zijn misschien ook nog belangrijk, maar ik zou bij aanvang vooral voor comfort gaan en je pas daarna laten verleiden tot een leuk kleurtje of zo.

Dat zijn even de dingen die ik zo kan bedenken. Is voor ons alweer ruim 4 jaar geleden dat we er een kochten (wij hebben toen een X-adventure gekocht en er geen moment spijt van gehad)

hey,

Wij hebben alweer 6 jaar geleden een bugaboo gekocht. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Hij is licht (erg fijn, vooral als je gaat wandelen vlak na de bevalling) en stuurt erg makkelijk. Ook kan je hem heel makkelijk opklappen en past hij in een kleine kofferbak.

Veel succes met het uitzoeken!

Gr Maggie

Hoi,

Net als N hierboven al zegt, het is erg persoonlijk.
Ik heb al een kinderwagen, maar die is alweer 7 jr oud en wilde wel weer eens een "hip' model...
Wel met een grote wagenbak omdat de kleine er lekker lang in kan liggen en met grote boodschappenbak (omdat ik vaak de stad in ga en met flinke tassen terugkom).
Ook wilde ik dat de bak niet te laag was omdat je dan zo moet bukken. Belangrijk ook dat hij goed en makkelijk in en uit elkaar te halen is en goed in de auto past... dus niet dat je man dat moet doen, dat is erg onhandig..
Ook wilde ik dat de wandelwagen beide kanten op bevestigt kan worden omdat als je kindje net uit de wagenbak komt ze nog niet zo goed zelf kunnen zitten en het dan wel fijn is dat je goed kan zien hoe ze zitten/hangen.. en als ze groter worden willen ze juist alles zien....
Ik heb uiteindelijk de Maxi Cosi Mura 4 wiel gekocht, handig is van deze wagen ook dat er geen aparte adapters op moeten voor de Maxi Cosi omdat deze er al op zitten...
Succes met uitzoeken!!
Groetjes Kirsten

Ik heb in mei een tweedehands Bugaboo Frog gekocht via Marktplaats. Hij is  geloof ik 2  jaar gebruikt (heeft jaren op zolder gestaan) en nog in goeie staat. Ik heb ook een Maxi Cosi en die kan je er met een verstelstuk opzetten. Ik wilde graag een  A-merk dus ik heb gekozen voor tweedehands omdat ik geen 800 euro voor een kinderwagen  wil neertellen. En verder vind ik Bugaboo gewoon mooi ontworpen.

Ik weet niet waar je woont maar bij de prenatal in Amsterdam (arena) hebben ze zo'n baan met verschillende ondergronden. Kan je mooi testen welke jullie het beste vinden.
Ook moet je even kijken hoe vaak je hem gaat gebruiken, of ze makkelijk inklapbaar zijn en of je 3 of 4 wielen wilt.

Ik heb nog een mooie voor je in de uitverkoop, is maar 1'5 jaar gebruikt en de bak maar 6 maanden.

Wij hebben nu gekozen voor een Duo SkyWalker. Dit omdat mijn oudste net pas sinds 3 weken loopt en ik het niet zie zitten met buggyboards en draagzakken.

Terug
Bovenaan