Er zit niets anders op dan uitgebreid te gaan "passen en proberen" volgens mij, de keuze is zó individueel.
Ik zou letten op:
1) grootte van de reiswieg (daar zit echt veel verschil in. Neem effe een duimstok oid mee. Het is fijn als je kindje er een hele tijd in kan)
2) comfort van het rijden: da's heel persoonlijk, 3 of 4 wielen enz. Probeer vooral ook in de winkel even uit hoe het bochtjes draaien gaat (kleine draaicirkel is heel fijn als je ermee door de Hema moet) en hoe het achteruitrijden gaat (je staat er versteld van hoe vaak je dat gebruikt, bijv achteruit de winkel uit zodat je makkelijk de deur open kunt houden)
3) grote of kleine wielen: afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Op ongelijke ondergrond (bos) en losse ondergrond (zand) zijn grote wielen een voordeel.
4) gemak bij in- en uitklappen en grootte van het geheel: het moet wel in je kofferbak passen natuurlijk!
5) als er meerdere mensen achter de wagen moeten rijden, is wellicht een verstelbare duwstang heel prettig. Mijn man is 25 cm groter dan ik en dan is dat echt een pré.
6) stevige constructie, want hij moet misschien nog meerdere kinderen mee en dan wordt er ook nog wel een aan "gehangen" en zo
7) ruime boodschappenmand eronder (heel prettig!)
Tja, en ten slotte wil het oog ook wat natuurlijk, dus design en kleur zijn misschien ook nog belangrijk, maar ik zou bij aanvang vooral voor comfort gaan en je pas daarna laten verleiden tot een leuk kleurtje of zo.
Dat zijn even de dingen die ik zo kan bedenken. Is voor ons alweer ruim 4 jaar geleden dat we er een kochten (wij hebben toen een X-adventure gekocht en er geen moment spijt van gehad)