Hallo
Wij hebben al 7 jaar een urban jungle. Die bevalt ons heel goed. Wij hebben dan de oude versie maar de nieuwe versie is helemaal perfect. Hij is heel licht en wendbaar, alles is heel eenvoudig zelfs voor grootouders. HEt is echt de lichtste van allemaal en heel klein als je hem opvouwt en de kids kunnen erin tot hun 5de. (is geen gezicht meer touwens maar het kan wel) Het opvouwsysteem is echt supermakkelijk, en als je erachter loopt lijkt het of hij vanzelf loopt. Destijds hebben we erg getwijfeld tussen de buggaboo en de urban. ZElf vond ik het bakje te laag bij de bb. Voordeel zijn de 4 wielen en dat je de hendel om kan klappen zodat je ook bij de buggy de baby naar je toe hebt. In de praktijk blijkt echter dat als de kinderen zo groot zijn dat ze gaan zitten dat ze graag om zich heen willen kijken.
De 2 voorste wielen zijn geen luchtbanden en dat vond ik echt een groot nadeel.
De urban is een driewieler, maar wel een hele stevige. De bandjes zijn makkelijk schoon te houden, er komt nooit vuiligheid naar binnen en je hoeft het dus niet te poetsen zoals bij een koelstra. Na 7 jaar kunnen wij hem zo weer gebruiken voor het volgende kind. Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Zelf heb ik veel last van mijn rug en tijdens de zwangerschap van bekkeninstabieliteit vandaar dat wij ook zochten naar een lichte wagen. En dat het bukken bij de bb. voor mij een echt nadeel is. Ook nog een voordeel van de urban is dat als je een groot kind heb je de buggy al heel snel kan gebruiken. De bakjes van die wagens zijn best klein. Nu zijn mijn baby's altijd erg klein maar een vriendin van mij heeft van die knoeperts die na 5 maanden al niet meer in die bakjes kunnen. Dan kun je de buggy van de urban hellemaal plat leggen en dan heb je samen met een slaapzak een heerlijk nestje.
Voor mijn zusje heb ik eerst een tweedehands Mutsy gekocht. Zij woont in Tsechie en ik dacht met al die kuilen en bulten dat een 4 wieler beter was, dat bleek een drama te zijn. ZE leende de wagen uit en toen heeft iemand met geweld dat ding in elkaar willen krijgen, hij stond vervolgens altijd op de rem. Zij heeft nu haar 2de kindje en heeft toen toch maar een tweedehands urban jungle gekocht. €100,00 en nog een nieuwe slaapzak en zij zweert er ook bij. Bergop moet je even weten hoe je hem het beste vasthoud maar ze wil nooit meer anders.
De verkoper van mijn urban vertelde ook dat de urban goed is door alle eenvoud in zijn systeem. Hoe meer ingewikkelde dingen hoe kwetsbaarder. Hij verkocht ook wel de bb. maar vond dat een kwetsbare wagen op de lange termijn. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet. Hij kon mij ook naar de mond praten, maar dat leek mij niet....
Tja dit was mijn verhaal doe wat je ermee kunt.