welke kindjes liggen er ook NOG steeds in gebakerd?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.

Birgit is nu 8,5 maand en ja ze ligt nog steeds in gebakerd
De eerste 4.5 maand lag ze in de pacco inbakerdoeken en toen ze daar bijna uitknapte heb ik 2 bakerzakken op de kop getikt, dit leek me ook een goede overgang omdat ze haar armpjes dan wel kan bewegen, maar toch beberkt is.  
Ze draait zich al lang op haar buik maar ze is erg sterk en ze worstelt zich met die zak aan ook gewoon haar bed door en laat wel van zich horen. Toch voel ik me er niet zo prettig bij en ben ik begonnen met afbouwen. Ik heb 1 kant open gemaakt zodat ze 1 armpje vrij heeft ( al 2,5 week geleden)

Nou slaapt ze al erg slecht, maar met dat vrije armpje zwiept ze alle kanten op... Ik blijf haar elke keer strak instoppen maar al zit de deken onder de matras ze trapt m los. Ik heb nog net geen sjorbanden nodig. Gister heb ik haar wel 6 keer vast gestopt voordat ze eindelijk in slaap viel. Ze wordt ook wakker van haar armpje soms...Gister avond heb ik haar armpje er maar in gedaan en toen sliep ze dus..
Ze heeft het dus blijkbaar wel nodig maar t lijkt me ook fijn voor haar dat ze haar bedknuffeltje gewoon fijn kan vastpakken en daarmee in slaap valt.. als ze m nu heeft zwiept ze m alle kanten op..

ZIjn er nog andere kindjes die gewoon in gebakerd liggen? Ik heb ook wel eens van een kindje gehoord waarvan de moeder met 2 jr de armsgaatjes vd slaapzak gewoon nog dichtnaaide, maar ik vind dat zo'n ukkie op een gegeven moment ook een beetje vrijheid nodig heeft toch?

Graag jullie advies!

Evelien

Hoi Evelien

je zou eens kunnen kijken op de site van puckababy.nl, daar adviseren ze over wanneer af te bouwen en ze hebben daar een puckabag, een opvolger voor de bakerzak wanneer je wilt afbouwen. Ze adviseren nl wel dat als je kindje begint met rollen dat inbakeren eigenlijk moet worden afgebouwd..omdat terugrollen vermoeilijkt wordt door de bakerzak.
Misschien een tip, ik hoop dat je er wat aan hebt want het is ook moeilijk als je kindje zo slecht slaapt.
Veel succes ermee,
inge

Hoi, ons oudste zoontje heeft ook tot ruim 9 maanden ingebakerd geslapen. Dankzij een hittegolf in Frankrijk kwamen   we er dan uiteindelijk vanaf. Dit is dus wel contra het advies wat ze geven, maar na overleg met het cb zijn we toch doorgegaan. Hij lag overigens echt in de Ria-Blom-doeken, dus met veiligheidsspelden en heel strak in de benendoek.   Ik weet nu dat de puckababy er is tot volgens mij een jaar, had ik dat toen geweten had ik die zeker aangeschaft. Dus daar zou je naar kunnen kijken. Wat je ook zou kunnen doen is enkel de benen inbakeren. gek genoeg maakte dat bij ons zoontje ook veel verschil, terwijl de grootste onrust van zijn armen kwam. Maar wanneer  de benen    in rust zijn ontspannen de armen soms ook makkelijker. Ik weet hoe moeilijk het is, ik lees je verhalen vaak en als mama van ook zo'n onrustig kindje weet ik echt hoe je je voelt.   En het ene kindje is nu eenmaal het andere niet, dus als jouw kindje nog veel baat heeft bij inbakeren zou ik daar toch een manier voor zoeken. Het komt echt goed, uiteindelijk!! Liefs Soela, najaarforum  

Hoi!

Bedankt voor de reacties. Ik heb de puckabag idd ook gezien, maar ik vind het een dure gok om te kijken of dat werkt.. Ik had laatst een soortgelijke slaapzak gekocht, dik en zwaar met mouwen, maar dat was een drama, ik durf het dus niet zo goed aan. Ik denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben, ik blijf t af en toe gewoon proberen. Ze adviseren nml al afbouwen met 5 mnd,   nou daar zit ik al lang over heen, en ze wordt alleen maar sterker, ze krijgt de deken hoe strak ook instopt ook los en kan dan ook haar hele bed door met die bakerzak aan. Ik ga haar deken maar eens overdwars leggen, dan is het nog strakker ingestopt, misschien dat dat effect heeft en dat ik het dan weer met armpjes los kan proberen.
Tis nou eenmaal een pittig ding waar je een heleboel geduld bij moet hebben, rustig op schoot zitten kan ze ook niet en sterk dat ze is! kinderen van 2 komen niet los uit haar greep op de opvang. Ik moet het maar op z'n beloop laten denk ik, dingen volgens het boekje werken bij Birgit alleen maar averechts :S
Ze heeft nog een dikke 10 cm in die zakken dus ik heb nog even :)

Ik vind het allemaal maar lastig!
Ik heb al tegen mijn vriend gezegd, als we ooit nog een kindje  krijgen is het vast het tegenovergestelde van Birgit: een jongetje, zo kaal als een knikker, heel rustig, geen allergie, doorslapen met een paar weken en met 1,5 een keer kruipen enzo...

Groetjes Evelien

Hoi Evelien,

Ik had je berichtje gister al gelezen, maar ik wilde even de tijd nemen voor een antwoord. Nu zit ik lekker uit te buiken op de bank en ga ik je even antwoord geven.

Bas heeft tot ruim zes maanden volledig ingebakerd gelegen in de Pacco doeken. Iedere keer als we af probeerde te bouwen hadden we de poppen aan het dansen. Korte slaapjes en panisch wakker worden. Bas kon al heel lang draaien, maar ik heb me er nooit zo'n zorgen over gemaakt. Als hij sterk genoeg was om in die doeken op zijn buik te draaien, dan  was hij ook wel sterk genoeg om zijn koppie uit het matras te draaien.

Maar goed, ik zag het niet zitten om hem tot zijn vierde in te bakeren, dus toen die zes maanden grens eraan zat te komen, wilde ik toch wel graag gaan afbouwen.
We zijn begonnen met één arm los. Bas heeft een duidelijke voorkeur voor zijn rechterarm, dus we zijn daar mee begonnen (omdat hij daar dus meer controle over heeft). Het armpje werd inderdaad strak ingestopt en ik gebruik vanaf het begin af aan al de lakentjes in de breedte in plaats van in de lengte. Dan heb je mee ruimte om in te stoppen.
Toen zijn eerste armpje los was, legde we hem een beetje aan de zijkant in zijn bed, zadat de 'ruimte' van de vrije arm wat kleiner was.
Overdag waren de slaapjes in het begin wat korter en het 's nachte had hij ineens weer een voeding nodig (maar dat zou voor jullie niet uitzonderlijk zijn.....), maar als snel ging dat beter. Twee weken later ging ook het tweede armpje los en toen lag hij dus aan de andere kant van zijn bedje.
Daarna heb ik een slaapzak 'smaller' gemaakt zodat die lekker strak rond zijn lijfje zat. Een proces van een aantal weken dus, maar we het is gelukt!

Wel had Bas in het begin wat moeite met al die ruimte in zijn bed. Hij ging draaien en rollen door zijn bed en kwam dan op plekken terecht waar hij niet meer weg kwam, dan begon hij te huilen en Bas is het 's nachts alleen te troosten met een fles. Dat schoot dus niet zo op. Ik stop tegenwoordig zijn slaapzak in aan het voeteneind. Dat geeft een beetje weerstand als hij wil gaan draaien, maar hij zit niet zo vast dat het niet kan. Dat gaat goed nu.

Ik zou het zo heerlijk voor je vinden als jullie rustige nachten zouden krijgen.....
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Hoe jij het gedaan hebt had ik ook ongeveer in gedachten... Ik heb gisteren idd de deken een kwartslag gedraaid en dan komt ze wat moeilijker los. Het was vannacht alleen weer een ramp, want Birgit is snip verkouden en moet erveel hoesten, ze was dus erg vaak wakker en wilde bij me zijn. Ik heb haar gisteravond doodmoe in bed gelegd en na 4x een enorm hysterische krijspartij heeft ze uiteindelijk 1,5 uur in haar schommel geslapen. Toen ik om 11 u er alweer 3 keer uit geweest was (lag er om half 9 in...) was ik het beu en heb ik haar maar bij mij in bed gelegd (vriend is dit weekend in Duitsland), toen heeft ze was rustiger geslapen gelukkig en wilde ze zelfs maar 1x drinken vannacht, normaal is dat veeel vaker, ze werd wel af en toe wakker maar viel dan vaak snel weer in slaap.
Ik heb wat minder geslapen door haar gewoel :S
Ik begin er weer mee als ze is opgeknapt en weer wat rustiger is, ik denk dat ze ook nog wat naweeen heeft van dat 8,5 mnd sprongetje...

Super bedankt voor je tips!

Grtjs Evelien

Hallo,

Het lijkt wel alsof ik mijn eigen situatie thuis zit te lezen.
Thijn 8 maanden ligt ook nog in de bakerszak.
En ook telkens als wij willen afbouwen is het drama.

Ook hij rolt het hele bed door rug/buik maakt niet uit, waar ik het in het begin ook moeilijk mee had.

We hebben hem nu niet meer in dat binnenvestje van de bakerszak, om hem alvast te laten wennen aan de hoeveelheid ruimte rond zijn middel.

Volgende week wil ik 1 armpje los gaan doen, en ook wij doen vanaf het begin het beddegoed in de breedte zodat we heel strak kunnen instoppen. (wat nog steeds niet optimaal werkt hoor).

Thijn is ook een pittig ding, en hij vind het heerlijk in die zak, slaapt als een roosje... dus ach.. hij zal het zelf wel op een manier aangaan geven wanneer hij eraan toe is.

Succes!!

T is misschien al lekker om te lezen dat je absoluut geen uitzondering bent.

Groetjes

hee Eveline, hihi, ik las je voorspelling over jullie tweede kindje in de toekomst en moest nog even reageren... Ik ben half december bevallen van onze tweede. Iedereen zei: "let op, weer zo'n onrustig kindje". Nou, zo onrustig als onze oudste zou je toch niet nog een keer mee maken. En dat klopt helemaal hoor!!!! Roef is echt een compleet ander kind, heel relaxed, heel ontspannen. Maakt zich nergens druk over, laat alles heerlijk over zich heen komen. Darmkrampjes of huiluurtjes hebben we ( echt!!!) nog niet met hem meegemaakt, ik verbaas me er nog iedere dag over hoe je eigen twee kinderen zo enorm kunnen verschillen... Dus wie weet gaan jullie dat ook meemaken bij een tweede! Liefs

Terug
Bovenaan