Welke kinkhoestvaccinatie?

<p>Na even nadenken, en veel forums lezen ga ik toch de kinkhoestvaccinatie halen. Maar nu heb ik deze opgehaald bij de apotheek. Ik vroeg me af welke  vaccinatie jullie hebben gekregen?</p><p>Ik heb de boostrix. Dit is een DKT enting. Op internet staat er in de bijsluiter uit 2013 dat het inenten in de zwangerschap ik overleg gaat met de arts omdat er nog geen risico's of dergelijke bekend zijn.</p><p>Nu lees ik ook dat de de boostrix polio hebt. Dit is een DKTP. Ik twijfel nu of ik wel de goede heb gekregen? Bij deze bijsluiter staat namelijk dat hij veilig is in de zwangerschap.</p><p>Wie kan mij helpen ?</p>

DKT betekent alleen maar dat er geen polio bij zit. (Elke letter staat voor een ziekte, difterie, kinkhoest en tetanus) Polio komt in Nl niet voor (behalve bij dat volk dat zich niet in laat enten als kind). Ik heb vorige week ook DKT gehad bij de GGD.
Overigens ben ik er wel ontzettend moe van geweest, omdat je die DKT even moet overwinnen.. dus das misschien iets om even rekening mee te houden :).

Dank je wel voor je reactie! Hij is o ndertussen gezet :) 
Hopen dat de bijwerkingen mee gaan vallen!

Terug
Bovenaan