Welke kleding baby aantrekken met dit weer

<p>Hallo,</p><p>mijn dochtertje is nu 5 weken oud. </p><p>Maat trek je een kindje aan van deze leeftijd en deze temperatuur?</p><p>is alleen een rompertje te koud?</p><p>ik heb echt geen idee.. misschien kan iemand mij hier antwoord op geven?</p><p>alvast bedankt. </p><p>Groetjes Linda </p>

Hoi Linda,

Gefeliciteerd met je kleine spruit. Zo jong is het voor een baby nog moeilijk om hun eigen temperatuur te blijven regelen. De regel is dat je een baby 1 laagje meer aantrekt dan jezelf. Ik kan mij voorstellen dat je met dit warme weer twijfelt. De nek geeft goed aan of je baby te warm of te koud is. Voel je zweet, dan heeft je kleine het te warm. Wij proberen hier thuis gewoon uit en ik blijf bij iedere luierwisseling voelen. En bij echte twijfels kun je ook temperaturen. Dan weet je het zeker, dat het goed gaat. Volg ook vooral je moederhart, die kan ook heel goed aangeven wat je kunt doen.

Dit is afhankelijk van waar je bent, binnen/buiten en wat de temp daar is. Daarnaast is de temp van ieder kindje ook anders. Ons kindje is namelijk al vanaf geboorte erg warm omdat hij 4kilo was en een flinke volle bos haar. Dus niks geen kruik of muts. Nu heb ik niet mega veel ervaring gezien ik pas op dag 10 zit maar als ik iets heb geleerd is het blijven observeren en bij twijfel tempen. Als ze het koud hebben melden ze zich wel. Ook heb ik geleerd dat je het goed in het nekje kan voelen. Deze gaat zweten als ze het warm hebben 

Inderdaad, nek voelen. Onze spruit is 3 weken oud en bij ons in de temperatuur rond 23 graden binnen en ik heb hem een romper zonder mouwen en een pakje met korte mouwen en pijpjes aan.
Aan de voetjes zie je ook of de baby het koud heeft.

Mijn zoontje is vorig jaar met de extreme hitte geboren (38 graden). Bij ons binnen was t echt niet uit te houden. Mijn zoontje heeft toen lekker beneden in zijn rompertje gelegen. Kraamhulp deed dit toen zelf.

Toen ons zoontje geboren was in de eerste week was het ook tussen de 25 en 30 graden hier rade ze binnen aan in een domper en buiten een dun lakentje of heel dun broekje er over

Kwestie van blijven checken! Elk kind is ook weer anders. Als ik me aan de richtlijn "een laagje meer dan jezelf" zou houden, was ons mannetje al lang gesmolten. Goed in het nekje van je baby voelen, en eventueel gewoon bij elke verschoning even temperaturen als je twijfelt! Er wordt veel gewaarschuwd voor je kleine te koud aankleden, maar te warm is ook sneller bereikt dan je misschien denkt!

Maar wat doen jullie ze dan snachts aan?
Ik heb een rompertje zonder mouwtjes en zijn slaapzakje aan. (10 weken oud) 
En toch nog een dun lakentje over hem heen. Hij slaapt goed iedere nacht, maar als hij wakker wordt voor de nachtvoeding dan is zijn nekje wel warm. Echter is die altijd warm als hij slaapt, ongeacht wat hij aan heeft. 

Terug
Bovenaan