Welke kleding in bed?

Mijn zoontje is nu 17 wk en hij draagt in bed een rompertje met lange mouwen en een broek en een shirt met lange mouwen en ook nog sokken. Ik vraag me eigenlijk af of dit niet te veel   is. Hij slaapt onder een lakentje en een dekentje dat dubbell gevouwen is. In zijn kamer proberen we de temperatuur tussen de 15 en 18 graden te houden.
En nu is het nog vrij koud buiten, maar de zomer komt er aan, wat is dan voldoende?

Hoe kleden jullie je kinderen?

 
Ik deed ze, overdag, i.p.v. het gewone broekje een pyjamabroekje aan. Verder kan het prima, tenzij je zelf denkt dat hij het te warm heeft. Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en hem zeker niet te koud kleden.
 
Mijn ervaring is dat ze in de zomerperiode alleen in de slaapzak slapen, zo'n dunne variant, dus zonder dekentjes. En dan dragen ze sowieso ook weer rompers met korte mouwen. Of je dan nog een pyamaatje aandoet is ook afhankelijk van de temperatuur en wat je zelf wilt. Ik herinner me dat ik onze oudste zoon (nu bijna 2) ook wel eens alleen in een romper in bed heb gelegd, omdat het zo snikheet was (25-30 graden). Je kunt de temperatuur van je kindje altijd controleren in het nekje!
Groeten van Simone
 
hoi,

als mijn kinderen naar bed gaan savonds doe ik ze een pyamma aan al vanaf het begin en overdag gaan ze in hun gewone kleren naar bed.
je moet inderdaad je gevoel volgen erin als je ze maar niet te warm aan kleed want ze kunnen zich zelf goed warm houden op deze leeftijd maar als ze te warm aan gekleed zijn kunnen ze hun warmte niet kwijt en dat is wel slecht voor ze dus niet te warm.

succes gr brig,bas en thijs
 
Hoi,

Op het eerste gezicht lijkt het me wel wat veel voor de nacht. Veel kleding kan gaan broeien en dat is niet zo gezond, zeker voor de huid.
Het beste lijkt me om je kindje 's nachts een pyjamaatje aan te doen (die zijn meestal luchtig en van katoen) en een gewoon rompertje. Verder kun je een lakentje en dekentje doen of een slaapzakje. Sokjes lijken me overbodig.
Je kunt het ook met jezelf vergelijken: hoeveel kleding heb je zelf aan 's nachts en wat vind je prettig? Je kindje zal zich steeds beter zelf warm kunnen houden en dan is veel kleding echt niet nodig.

En bovendien: het aantrekken van een pyjamaatje voor het slapen gaan geeft een duidelijk signaal naar je kind: bedtijd!!  Mijn zoontje vind het hele omkleedritueel prachtig. Leuk om te zien!

groetjes Annemarie


 
hoi mijn ene zoontje ligt met een rompertje broekje t=shirt en sokken en dan nog een trappelzak en dan een lakentje -enkel- en dekentje -enkel.

en mijn andere zoontje met romper broekje en t-shirt. en dan laken en deken -enkel.

het is een tweeling. maar de een heeft het gewoon altijd koud.
dus het verschilt gewoon van kind tot kind
 
Terug
Bovenaan