Welke kledingmaat hoort bij welke leeftijd?


Hoi meiden,

nog een keer ik. Maar had een vraagje over welke kledingmaat bij welke leeftijd ongeveer past. Want ze zeggen wel dat je niet teveel kleertjes moet kopen, maar kan het soms echt niet laten hoor
Heb een aantal kleertjes van 50/56 en wat meer van 60/68. Maar hoe lang kan een baby ´tje met de maatjes doen???
Ben nu nl zwanger van mijn eerste kindje en weet dus niet echt wat raadzaam is. Dus hoop hiermee wat advies te kunnen krijgen.

Groetjes Cody
24 wkn 4 dgn
 
Hoi Cody,

Volgens mij hangt het ook af hoe groot je kindje is als het geboren wordt. Mijn dochter was 8 pond en paste al bijna niet meer in 50 en maar even in 56.
In 62 en 68 kon ze heel lang en nu is ze maar ieniemienie en kan met 14 maanden nog met gemak in 74 (dit zou bij 9 maanden passen).
Mijn tip is dan ook, koop een paar dingen, zodat je de eerste tijd vooruit kan en ga dan pas echt lekker shoppen als het kindje geboren is.

Succes!
 
Dat ligt dus echt aan de grote van je baby.
Misschien dat het ook verstandig is om naar het postuur van jezelf en je partner te kijken?
(alhoewel dat ook weer niet altijd wat wil zeggen hoor, pin me er niet op vast)

Mijn man is bijna 2 mtr en stevig (niet dik, maar zeker ook niet dun) en zelf ben ik een echt een flinke meid.
Onze verwachting was dus ook geen kleine baby en dat klopte, onze zoon woog 8,5 pond.
We verwachten dat onze 2e ook wel zo zal zijn (en wie weet nog groter, ben vandaag nl al 1 wk overtijd)
Onze zoon heeft dus ook maar een paar pakje in mt 56 gedragen en niet lang ,verder ging hij gelijk over op mt 62.

In het boekje vd kraamzorg waar ik zit adviseren 3 pakjes mt 56 en 3 pakjes mt 62.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Groetjes Mosy
41wk
 
Hoi,
Ik sluit me aan bij de anderen. Wat ik vaak doe, is de kleertjes lekker groot kopen, en de mouwtjes omslaan, zo doen ze er ook langer mee. Bij de Hema (tenminste bij ons) hangt een lijstje welke maat bij welke leeftijd hoor. Maar dat gaat dus echt niet altijd op, en sommige merken vallen kleiner uit dan anderen ookal staat dezelfde maat erin. Dus is het ook slim soms op het oog te kopen, als je denk dat het te klein is doe het dan niet! Je hebt al gauw veel kleertjes, en ik kreeg ook nog eens veel kleertjes tijdens de kraamdagen. Soms had mijn zoontje het 1x aan en dan was het al te klein...

groetjes
 
Koop idd niet teveel!!! Je krijgt ook nog een hoop in de kraamtijd en ze zijn er zo uit.
Mijn zoon is nu 9 weken oud, hij begon met maat 50 (hij was 47 cm bij de geboorte en 6 pond) Ondertussen is hij 56!! cm lang en weegt 11,5 pond en past hij eigenlijk niet meer in maat 62 ( hij is ook   wat dikker dan dat hij lang is, hihi) Hij heeft nu maat 68, ik sla de mouwtjes nog wel om hoor, maar zo doet hij er lekker lang mee.
Ik had in de kleinste maat iets van 8 setjes, (ook gekregen hoor) waarvan hij 2 niet eens heeft aangehad!!! Hij heeft nu dus in 9 weken tijd iets van 15 setjes kleding versleten (nou ja versleten....) zonde toch!!!!
Maar je moet rekenen hoe lang je babytje is: bij 50 cm lang/maat 50 bij 56cm lang/maat 56 enz enz.
 

Bedankt meiden!

Heb nu ongeveer tenminste een idee van wat ik hoeveel moet gaan kopen.
Heb ook alweer héle schattige kleertjes besteld!
Succes allemaal met jullie zwangerschap!

Groetjes Cody
 
Hahahha mijn dochter heeft maat 50 en 56 nooit aan gehad. Is zo zonder gebruikt te zijn, in de kast gebleven, totdat haar zusje geboren werd, want dat was een kleintje. Mijn oudste was geen dikkertje, maar was erg lang (ca. 60 cm)
 
Hoi Hoi,

Het is inderdaad waar dat je op het oog moet kopen, want soms klopt er van die maten niets. Mijn dochter was ook niet echt groot bij de geboorte en heeft bijna een half jaar in maat 56 gepast (ook niet altijd leuk want je hebt steeds zin om te shoppen!). Ze wordt volgende week 3 jaar en past nog steeds in maat 86 (nog niet groot dus). En inderdaad niet teveel kopen als is dat moeilijk als je al die leuke kleertjes ziet. Ik ben nu 40 weken zwanger van de 2e en kon het ook niet laten terwijl ik toch genoeg in de kast heb hangen, want bij de eerste werden wij ook overladen met kleding. Veel succes met de rest van je zwangerschap en het winkelen!!

Groetjes Alice
 
Terug
Bovenaan