welke kolf gebruiken jullie

welke kolf gebruiken jullie?

ik huur er een bij het kraambureau de symphony van medela, maar die word na 7 maanden een beetje duur kwa huur.

ik had niet veerwacht zolang bv te geven, maar wil nu wel overstappen op een andere kolf

dus ben benieuwd wat jullie gebruiken

hallo,
ik gebruik ook de kolf van de medela. ik weet zo snel niet hoe die heet maar er zit een rugtas bij met flesjes en een koeltasje. ook zit er een handkolf, een accu op batterijen en een accu met stekker bij!
het is een superding maar hij maakt wel lawaai:(
en de kosten.....295,- euro bij de thuiszorgwinkel.
ik weet niet of je dus nog een kindje wil maar zo niet dan zou ik hem  meer  niet aanschaffen als ik jou was. die paar maanden dat je nu nog wil kolven maken dat bedrag niet meer goed denk ik.

s6 ermee,
groetjes martine
(demi is 8.5 weken)

Na de medela kolf die ik in het ziekenhuis gebruikte heb ik ook zelf de medela kolf in de rugtas aangeschaft. Was inderdaad wel een flinke aanschaf maar beviel mij perfect.

Wij zijn na het huren ook overgestapt op de rugzak van Medela. Hij heet trouwens Pump in Style. Het is inderdaad een heel bedrag, 295 euro, maar wij vinden het 't zeker waard. Kwalitatief is het de beste kolf. Hij kan zowel op batterijen (voor onderweg) of gewoon in het stopcontact. Je kunt twee borsten tegelijk kolven (hoewel ik ze eigenlijk altijd een voor een kolf).

Op de website van Medela staat een overzicht met welke kolf voor welk gebruik geschikt is. Ook vindt je daar alle kolven terug.

Groetjes en succes met je keuze!

Marisa

dubbelzijdige Ameda, bevalt goed.

lijkt heel erg op die van medela maar is veel goedkoper. Je kunt hem volgens mij via internet bestelen (distributeur in amsterdam?) en soms ook bij lactatiekundigen.

Hallo,

ik heb de Avent handkolf. En dat beviel heel erg best. Had eerst een elektrische Medela geleend van een schoonzus, maar die handkolf beviel me eigenlijk beter. Die Medela maakte zo'n herrie. Heb 6 maanden lang gekolf, weliswaar maar 1 of 2 dagen per week (en ook een tijdje elke dag om een voorraadje op te bouwen); het was heel goed te doen met de handkolf. Met een goed kwartier was ik eigenlijk elke keer klaar.
Het scheelt een stuk in prijs; 59 euro is-ie geloof ik.
Zeker als je niet zoveel (meer) kolft, zou ik hiervoor gaan.

Groeten,
Wilmi

dubbelzijdige elektrische kolf van ameda heb ik 7 mdn gebruikt. Je kan tijdens kolven niets anders doen (zit met 2 handen vast), maar t gaat wel snel.
Van de handkolven heb ik in begin de Avent Isis gebruikt, die heeft zacht kussentje in kolf, vond ik heel prettig. Nu las ik ergens dat deze ook elektrisch te koop zijn?
Weet niet wat de kosten zijn, beide heb ik kunnen lenen van zus (die ze gekregen heeft van een nichtje)
Succes, groetjes mira

Terug
Bovenaan