Welke kolf moet ik kopen??

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

MIjn dochter Tessa is nu 6 weken oud en ik wil dit weekend starten met kolfen om haar ook aan de fles te leren wennen.  Ik ga straks 3 dagen werken.. Vanmiddag stond ik dan in de winkel maar ik kon geen keus maken....   Zoveel vragen; is het electrisch kolfen niet vervelend omdat het zoveel geluid maakt, welke merk moet ik nemen, electrisch of handmatig, kost het handmatig kolfen veel tijd?

Wie heeft welke keus gemaakt en waarom? Wie kan me op weg helpen?

Grtjs,
Evelien

Hoi Evelien

LIgt er een beetje aan wat je er ook voor uit wilt geven en hoelang je er gebruik van gaat maken, ik had ik het ziekenhuis een electrische kolf van Medela, die was wel erg fijn, later thuis had ik een handkolf van Avent, een hele   goeie ook, maar met de hand kolf vond ik wel vermoeiend, electrisch zijn we wel duurder.
Avent en Medela zijn beide goede merken dus al ik het voor het zeggen heb, de avent kolf heeft ook handige viabekers, daarop kan je een speen zetten en dan zo de fles geven, ook zitten er dekels bij en staat er een maatverdeling op, zo kun je heel handig voeding invriezen, en de beker later gebruiken voor kleine porties groente ed.

Helaas liep mijn productie erg terug en zat er niks ander op dan stoppen.. De kolf staat hier dus in de kast.
Dus mocht je intresse hebben!

Succes
Groetjes Debbie mama van Fleur 3 maanden

De vorige keer had ik de mini electric van medela. Die beviel wel ok ik kolfde alleen moeilijkt.

Nu heb ik eerst de swing kolf gehad en dat ging ook super maar was enkel. Nu heb ik een dubbele kolf van ameda en dat is super. Ik kolf 2x per dag op mijn werk en kolf dan gemiddeld 240 cc per keer. Dus dat is wel erg fijn. Lekker snel omdat het dubbel is maar ook lekker stil.

Je kan ook eerst huren bij de thuiszorg winkel om eens te proberen. En mocht je in den haag en omgeving wonen de mini electric en swing kan je zo komen proberen en testen.

groetjes joyce

Hoi,
Ik heb zelf de medela mini electric gehad. Die beviel goed. Kijk anders een op het borstvoedingsforum voor ervaringen van diverse kolven.

Groet,
Cate

Ik heb 5 maanden de avent kolf gebruikt voor mijn dochtertje. Dit een handkolf.
Ook ik doe er nu niks meer mee, dus laat maar weten of je intersse hebt!! (zitten extra flesjes ed bij, borstkompressen, boekjes...)

Groetjes, Marielle

Hi,

Als je van plan bent om echt veel te kolven, zou ik niet aan een handkolf beginnen!

Ik heb Tom tot 8,5 maand bv gegeven, ik wilde dat hij op de creche ook bv dronk dus ben ik gaan kolven. Ik ben hier al met 5 weken mee begonnen, om aan de kolf te wennen, en om Tom te laten wennen aan de fles.

Ik heb zelf erg veel gehad aan de Medela Swing Electric...
Hij is wel wat prijzig, €150,00 maar echt het geld wel waard!

Ik werkte destijds elke morgen en wo- de hele dag... ik moest in het begin dus echt elke ochtend 2x kolven, en op die hele dag 3 tot 4 x.

Hij is goed schoon te houden, en de onderdelen die kapot/vervangen moeten worden zijn makkelijk en snel te bestellen op http://www.l10.nl/
Mijn man had de onderdelen uitgekookt, maar was ze vergeten!!! *)@(!_*@_)@ dus ik had alleen nog maar een pannetje met plastic-drek, en een keuken die blank stond van de rook! Dus ik was zo blij met die site!

Groetjes Nens

Terug
Bovenaan