Welke KV gingen jullie gebruiken na de BV?

Hallo
Onze zoon wordt over een weekje 6 maanden en ik wil dan langszaam de BV gaan afbouwen. Wat is de beste KV die je na de BV kunt geven, wat lijkt er qua smaak het meeste op?
Geen idee of kindjes het direct 'pikken' als ze KV krijgen maar dat gaan we beleven.
Grt
Debby

wat er wat smaak betreft het meeste op lijkt weet ik niet. Maar als je kindje het   niet blieft, kun je het er misschien langzaam aan laten wennen door door afgekolfde melk steeds een beetje meer kunstvoeding te mengen, kan het langzaam wennen aan de andere smaak.

hoi

ik vind friso wel goed ,en de nutrilon niet zo .die is dikker en   die vond ze niet zo lekker ,friso is dunner en net andere smaak zit er aan.succes ermee gr wendy

Mijn oudste kreeg nutrilon en had helemaal geen problemen met het overstappen van bv naar kv. Mijn jongste (nu 3 maanden) moest een beetje bijgevoed worden in het begin en kreeg kv toen ik  een week in het ziekenhuis lag en antibioticumkuur had. Daar gaven ze Friso (hypoallergeen ivm mogelijke allergieen).
Heel soms krijgt hij thuis ook een flesje (als ik niet genoeg gekolft heb ofzo) en dan geef ik ook Friso. Gaat prima.

Groetjes,
Mienetje

Ik was na de bv begonnen met similac, hij dronk het goed, alleen vond ik het erg schuimen en had ie moeite met de ontlasting. Ben toen overgestapt op Friso en deze bevalt goed.  Ben er wel achter gekomen dat er veel prijsverschil in zit. Bij de c1000 kost ie 6,79 (dacht ik) en bij de ene kruidvat 6,89 en bij de andere waar ik ze nu dus haal 6,59.

Succes!

groetjes Sandra

Hoi Debby,
Na 9 maanden bv ben ik overgestapt op kv. Mijn zoon luste de eerste keren echt geen kv en daar baalde ik enorm van. Op aanraden van een vriendin met ervaring ben ik er even mee gestopt, gewoon door gegaan met bv en 2 weken later ben ik het weer gaan proberen en toen dronk hij het ineens wel. Het wil ook wel helpen als je op het kinderdagverblijf (of andere oppas) laat wennen. Misschien je partner bijvoorbeeld. Bij mij duurde het het langst voor hij de fles dronk (hij zal wel gedacht hebben: wat maak je me nou, jij geeft me altijd wat anders). Omdat hij op het kinderdagverblijf Nutrilon krijgt, ben ik Nutrilon gaan geven.

Ik denk dat ze gewoon moeten wennen aan een andere smaak en dat het merk niets uitmaakt. Ze moeten er aan toe zijn of echt honger hebben en dan drinken ze het wel.

Toen mijn zoon eerst geen kv wilde kreeg ik de volgende tips:
- probeer andere merken uit. Dit vond ik geen goed idee, want dan moet je dus voor veel geld je kindje allerlei verschillende smaken gaan voorschotelen??? Weet je kindje ook niet meer wat allemaal in zijn mond krijgt.
- vermeng de bv met kv. Dit zag ik niet zitten. Zoveel voorraad had ik niet. Moest ik eerst wat kolven, vermengen met kv en als hij het dan niet lust? Weggooien? En dan? Alsnog weer de borst geven? Pfff, dan ben je dus weer hele dagen met voeden bezig..

Mijn tip is dus: kies gewoon een merk. Friso hoor ik goede verhalen over en is ook nog eens goedkoop. Maar alle merken voldoen aan de eisen.
Laat iemand anders een eerste fles kv geven als je kindje echt honger heeft. Lukt het niet? Niet stressen, volgende dag gewoon weer proberen, net zo lang tot hij het drinkt. Ben je het even zat? Even weer gewoon bv geven, weekje of 2 weken later gewoon weer proberen!

In 5 weken ben ik nu helemaal over op de flesvoeding (toch wel een fijn idee hoor). Gisteren was ik jarig en heeft hij de laatste keer ochtendvoeding bij mij gedronken. Vanmorgen dronk hij kort en werd hij huilerig, dus was het vast "op". Vervolgens dronk hij nog een volle fles kv, dus nu is het echt afgelopen....

Heel veel succes!

Groetjes,
Daniëlle

Hoi,

Na 5 mnd bv kreeg ik een borstontsteking, waarna ik noodgedwongen snel moest afbouwen. Ik geef Nutrilon. Heb ik in het begin gemengd met afgekolfde melk om te wennen aan de smaak. Bv smaakt altijd anders, kv altijd dezelfde smaak heeft. Voor de nacht geven wij Nutrilon forte voor hongerige baby's + 3 schepjes rijstebloem, zodat ze beter doorslaapt.
Succes !!

Hall even reageren op bovenstaande babyaysana(schrijf ik dat zo goed?)

Het is helemaal niet nodig om snel af te bouwen na een borstontsteking. Het is zelfs een erg slecht advies. Maar goed daar heb je nu niets meer aan, maar een volgende moeder misschien wel.

Terug
Bovenaan