Hoi Debby,
Na 9 maanden bv ben ik overgestapt op kv. Mijn zoon luste de eerste keren echt geen kv en daar baalde ik enorm van. Op aanraden van een vriendin met ervaring ben ik er even mee gestopt, gewoon door gegaan met bv en 2 weken later ben ik het weer gaan proberen en toen dronk hij het ineens wel. Het wil ook wel helpen als je op het kinderdagverblijf (of andere oppas) laat wennen. Misschien je partner bijvoorbeeld. Bij mij duurde het het langst voor hij de fles dronk (hij zal wel gedacht hebben: wat maak je me nou, jij geeft me altijd wat anders). Omdat hij op het kinderdagverblijf Nutrilon krijgt, ben ik Nutrilon gaan geven.
Ik denk dat ze gewoon moeten wennen aan een andere smaak en dat het merk niets uitmaakt. Ze moeten er aan toe zijn of echt honger hebben en dan drinken ze het wel.
Toen mijn zoon eerst geen kv wilde kreeg ik de volgende tips:
- probeer andere merken uit. Dit vond ik geen goed idee, want dan moet je dus voor veel geld je kindje allerlei verschillende smaken gaan voorschotelen??? Weet je kindje ook niet meer wat allemaal in zijn mond krijgt.
- vermeng de bv met kv. Dit zag ik niet zitten. Zoveel voorraad had ik niet. Moest ik eerst wat kolven, vermengen met kv en als hij het dan niet lust? Weggooien? En dan? Alsnog weer de borst geven? Pfff, dan ben je dus weer hele dagen met voeden bezig..
Mijn tip is dus: kies gewoon een merk. Friso hoor ik goede verhalen over en is ook nog eens goedkoop. Maar alle merken voldoen aan de eisen.
Laat iemand anders een eerste fles kv geven als je kindje echt honger heeft. Lukt het niet? Niet stressen, volgende dag gewoon weer proberen, net zo lang tot hij het drinkt. Ben je het even zat? Even weer gewoon bv geven, weekje of 2 weken later gewoon weer proberen!
In 5 weken ben ik nu helemaal over op de flesvoeding (toch wel een fijn idee hoor). Gisteren was ik jarig en heeft hij de laatste keer ochtendvoeding bij mij gedronken. Vanmorgen dronk hij kort en werd hij huilerig, dus was het vast "op". Vervolgens dronk hij nog een volle fles kv, dus nu is het echt afgelopen....
Heel veel succes!
Groetjes,
Daniëlle