Welke lakentjes etc voor in ledikantje?

Mijn dochters kropen al heel snel het hele ledikant door en dan is het veiliger en warmer om ze in een slaapzakje te leggen.
Ik zou dus vooral niet te veel kopen, want bij mij ligt het na twee kinderen nauwelijks gebruikt in de kast.
Ik zou om te beginnen 2 ledikant lakentjes kopen en 1 ledikant deken.
En dan heb je natuurlijk een moltonhoes en 2 hoeslakentjes nodig.

ik sluit me aan bij reisa.... ik heb ook een soort zeiltje in de bedjes tegen het spugen of diaree....

toen mijn kids een beetje konden bewegen hebben ze steeds de dekens weggetrokken... wat ook niet veilig is... ze zijn nu 19 mnd en liggen alleen in een dikke trappelzak.... ik kijk wel elke avond nog ff naar de thermometer in de kamer....

Dank jullie wel voor de reacties!

Niet teveel kopen dus ;) Kan natuurlijk altijd nog bijkopen, mocht het nodig blijken!

Is een deken echt nodig? Gezien het in mei geboren gaat worden?

ja dat wel, maar verstandig is 1 enkele deken te kopen als ze klein zijn kan je die dubbelvouwen en als het warm is enkel doen.
Ik heb wel een extra deken Nova heeft er nu 2 (is 18mnd) in een overtrek.
Nova is ook van mei en die heeft de eerste nacht thuis (tweede nacht na geboorte) deken en zelfs een kruik gehad en daarna legten we een paar dagen een half uur voor ze erin ging een kruik in bed en dan nova erin, kruik eruit.

Kortom dekentje is wel nodig ook in mei.

Liefs randy

Ik zou wel een dekentje aanschaffen. Maar dat is mijn mening. Het kan in mei best nog fris zijn s nachts. En wij hebben van de kraamverzorgster geleerd dat het echt niet nodig is om de kinderkamer te verwarmen dus dat hebben we nooit gedaan en onze kleine is in december geboren

een baby heeft het snel koud,vooral in het begin! dus een dekentje is zeker nodig! en het is en blijft nederland dus kan het ook in mei nog koud zijn!
ik heb nooit een laken gebruikt in het ledikantje,altijd een dekbed hoesje om het dekentje heen. mijn zoontje draaide veel en vond zoon laken toch maar eng.luister gewoon naar je gevoel,je merkt wel wanneer je kindje het te warm of te koud heeft. ik heb bv nooit een slaapzak gebruikt todat mijn zoontje 9 maanden was en idd door het hele bed begon te kruipen.

Hi,

Wij hadden (en hebben nu ook weer) 2 lakentje, 2 matrasovertrekjes en 1 dekentje. Dat was voldoende. Als er 1 opligt, kan je de ander wassen. Soms erg moeilijk als je kindje veel spuugt (heeft die van ons in het begin veel gedaan), maar dan hebben we gewoon extra gewassen.
Dekentje is raadzaam, ook in mei. En vergeet niet, na de warme zomermaanden, komen ook weer de koele herfst en wintermaanden. Wij gebruiken de deken na 2 jaar nog steeds, dus is zeker geen weg gegooid geld.

Wij zijn ook een slaapzakje gaan gebruiken (maar weet niet meer vanaf wanneer); in de zomermaanden (als het niet te heet was) deden we het lakentje er overheen en in de wintermaanden zelfs ook nog het dekentje. Onze kleine ligt graag ingestopt. De slaapzak is inmiddels verdwenen, maar nog steeds slaapt hij onder een laken (inmiddels een groter laken), maar wel onder hetzelfde dekentje.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan