Welke leeftijd een tuitbeker?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
we hebben een fles sap van Friso staan.
Daar staat op: vanaf 6 maanden.
Maar nu staat er op de achterkant ook iets, wat wij niet goed snappen, (zal het ff letterlijk overtypen)

"Als je je kindje stimuleert uit een gewone beker te drinken, bevordert dat de spraakontwikkeling. Dit kan al vanaf 9 maanden."

Wat bedoelen ze nou?
Bedoelen ze dat ze vanaf 9 maanden al woordjes kunnen gaan spreken, of bedoelen ze dat ze pas vanaf 9 maanden uit een tuitbeker mogen drinken??
Groetjes Debby.

Hoi,

ze bedoelen dat je vanaf negen maanden kan proberen om je kindje uit een gewone beker te laten drinken. Dat bevordert de mondmotoriek waardoor je kleine straks beter kan praten. Schenk een glas drinken in en doe steeds een klein beetje in een gewone beker want als je een heleboel geeft is het gegarandeerd een grote natte bende. Stijn wil af en toe een slokje kruidenthee van mij en drinkt dan een slokje uit mijn glas. Dan hou ik hem natuurlijk no wel zelf vast, maar dat gaat heel goed. Nog geen druppel gemorst.

Een tuitbeker zou ik gewoon proberen. Ik had altijd een antilek beker en mijn oudste twee kregen het allebei voor elkaar om daarmee te knoeien.

Groetjes van Marloes

ik bedoelde niet knoeien maar verslikken bij het laatste stukje. Ik was even afgeleid door Stijn, want die lachte naar zijn eigen handjes.

Nou, we hebben een tuitbeker gebruikt, en hij deed het supergoed!!
Hij moet het tuurlijk nog allemaal leren, maar voor een 1ste x deed hij het echt super.

Hebben er (tuurlijk) een foto van gemaakt.

Groetjes Debby.

hoi hoi

mag ik vragen hoe oud je kleintje is want wij hebben ook een paar tuitbekers liggen en weet echt niet wanneer we die kunnen gebruiken..komt er niet teveel uit verslikt hij zich niet enz.

ook houd hij z'n eigen fles echt nog niet vast die handjes gaan alle kanten op wanneer gaan ze dat eigenlijk doen? hij ligt er nu eigenlijk alleen nog op te rammen met z'n handjes! wel gaat ie echt bewust dingen pakken.

groetjes marielle

Pff, wanneer ze de eigen fles vast gaan houden weet ik niet.
Ik denk dat dat per kindje verschilt.

Dylano verslikte zich eigen gelukkig niet.
Die wij hebben kon ook al met 4 maanden gebruikt worden.
Dylano is vorige week 6 maanden geworden.
Hij houdt hem goed vast hé?!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan