Welke lingerie

Ik heb misschien een hele rare vraag maar ik was laatst in een lingeriewinkel om een nieuwe bh te kopen, ik draag altijd bh's met een beugel maar de verkoopster zei dat dat heel slecht is voor de borstontwikkeling??? Toen ik zwanger was van mijn 1e heeft niemand daar ooit iets over gezegd.

Maar als je bij zwangerschaplingerie op internet kijkt staan daar ook gewoon bh's met beugel tussen, kan iemand mij nu zeggen wat wel en niet mag/ kan??

Groetjes Teiger

Hoi. Ik draag ook altijd een beugelbh. Ik kan me niet voorstellen dat je genoeg steun krijgt van een bh zonder beugel,ik heb ze wel aangepast maar zat naar mijn idee niet goed. Ik heb nu een meegroei voedings bh met beugel.
Deze bevalt me erg goed. Ze zijn toch wat duurder vandaar dat ik meteen voor de voedings bh heb gekozen,kan ik straks ook vooruit.
Groetjes Mikkie.

Ik draag normaal ook altijd een bh met beugel maar dit schijnt inderdaad niet goed te zijn tijdens de zwangerschap. Waarom weet ik eigenlijk ook niet... nu ik dit zo aan het typen ben, vraag ik me eigenlijk af waarom ik dit nooit na heb gevraagd haha!
Ik heb in het begin van de zwangerschap bij de hema een paar zwangerschaps bhs gekocht zonder beugel die wel heel erg lekker   zitten en naar mijn idee ook voor genoeg ondersteuning zorgen. Die bh lijkt een beetje op een sport bh, niet te laag uitgesneden en lekker zacht spul. Gaat ook niet knellen, wat ik wel heb gehad met een zwangerschaps bh van hunkemuller.

Ik heb dit laatst ook nagevraagd omdat ik ook dacht dat het niet mocht.

Je mag rustig beugelbh's dragen als je er maar goed op let dat de beugel ruim genoeg is en dus niet afknelt. Er zijn zelfs voedingsbeha's met beugel.

groetjes Danique
38w0d

het heeft te maken met de veranderde vorm van je borsten. Omdat je borsten zich gaan klaar maken voor de borstvoeding worden ze wat groter (dat wisten we al, of niet....?)
maar ze veranderen ook van vorm. groter wil niet altijd zeggen, meer naar voren toe. Ze worden wat ronder en worden aan de zijkant van je lichaam ook iets meer zichtbaar, terwijl ze normaliter wat meer echt vooraan zitten en opzij niet echt zichtbaar zijn. Je krijgt dan het zelfde gevoel wat je ook hebt als je bh normaal te klein is.... de beugel gaat aan de zijkant knellen. En daar moet je voor oppassen.
deze uitleg heb ik bij d elivera gekregen. heb toch maar wel gekozen voor een meegroeibh zonder beugel....
kwam er alleen wel achter dat je van de hemea-variant wel 3 kan kopen die in de prijs van 1 bij de livera passen....
dus om wat uit teproberen of je dit wel lekker vind zitten zou ik eerst voor de Hema gaan.. aan de andere kant kan je bij de livera (of andere zaken uiteraard) wel advies krijgen. Zo doende wist ik ook wat voor maat ik hebben moest omdat het toch anders is dan normaal...
heb nu een breedte maat groter..... en een grotere cup.

Hoi,

Ik heb dus ook twee meegroeibeha's gekocht zonder beugel, maar ik vind 't bij nader inzien helemaal niets! Ik heb nogal een grote maat (80F/75G afhankelijk van 't merk) en die beha's zonder beugel zitten voor geen meter bij mij; het geeft gewoon niet genoeg steun onder de borst.  En omdat die beha's zo'n rare vorm hebben (bij mij groeit 't dus nog wel recht naar voren...) heb ik 's avonds als ik m'n beha uitdoe een soort vierkante borsten - dat kan toch ook niet de bedoeling zijn??

Intussen ben ik alweer uit m'n eerste twee meegroeibeha's gegroeid, dus ik kan zonder schuldgevoel op zoek naar een meegroeibeha met beugel....

Volgens de ene lingerieverkoopster is een beugel niet goed, en volgens de andere kan het inderdaad geen kwaad, zolang je er maar voor zorgt dat je de juiste maat draagt. Het gros van de vrouwen draagt een te kleine cupmaat, en een te grote omvang, en dan gaat die beugel inderdaad in je borst prikken. Als je behabandje aan de achterkant omhoog schuift tijdens het dragen, is de omvang te groot (en vaak de cup te klein).

Ik heb me de vorige keer bij een andere lingeriezaak dus zo'n beha zonder beugels laten aanpraten, maar daar trap ik dus mooi niet meer in. Binnenkort ga ik weer naar m'n favoriete winkel - zo'n superdegelijke, voor grote maten - waar ik beha's kan krijgen die me echt steun geven (met beugel dus).

Succes ermee allemaal!
~Hilde

Ik ga het nog maar eens proberen om een reactie te plaatsen, bij de vorige keer helaas niet gelukt, alles was verdwenen.

Nu is het zo dat ik niet een gote cupmaat heb, 80b, en met beugelbh's zijn ze gewoon iets voller en ziet het er ook nog leuk uit. Bij de sportbh's voel ik me zo degelijk....
Ik draag meestal Marlies Dekkers (koop ik wel in de uitverloop hoor hi, hi, anders is het geen grapje meer) en helaas zijn mijn borsten nog niet echt gegroeid, had ik bij mijn eerste zwangerschap ook niet. Alleen 3 dagen na de bevalling zijn ze toen echt ontploft en stond er versteld van hoe groot ze toen waren, maar i moet zeggen ik ben blij met wat ik heb.

Heb dus vandaag een zwangerschapsbh (met beugel) besteld via internet ik ben benieuwd.

Groetjes en tot horens!

Terug
Bovenaan