welke luiers,welke voeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,hier ff een vraagje,wij zaten te denken om al voor de geboorte luiers en voeding in huis te halen,zodra t kamertje helemaal af is,maar is dat eigelijk wel een verstandig idee?hebben jullie daar ervaring mee?want wat als ze nou niet tegen die luiers of die voeding kunnen, zit je er mooi mee!En welk merk voeding en welk merk luiers?ik ben sowieso niet van plan om borstvoeding te geven.
Ik hoor jullie reacties wel.liefs door26wk4dg

Hoi

Je kan natuurlijk wel pak pampers in huis halen voor new born baby, is altijd wel handig ik zou alleen geen 10 pakken kopen je weet niet wel merk je het beste bevalt.! Zodra je thuis komt met je kindje heb je natuurlijk pampers nodig. En ik wat betreft voeding is wel moeijlijk om dat van te voren te kopen ivm eventuele allergieeen..Maar als je thuis gaat bevallen moet je wel wat in huis hebben natuurlijk ik zou dan bv 1 pak melkvoeding kopen (normaal). Je moet wel bedenken wel merk. IK gebruikte voor mijn zoontje friso en daarna nutrilon. Ik was wel van plan om borstvoeding te geven helaas liep het allemaal anders. Hij kreeg toen friso in het ziekenhuis en kraamhotel en dan ben ik blijven geven tot een maand of 3 daarna overgestapt naar nutrilon. Hier kon hij beter tegen, betere ontlasting en minder spugen. De planning is nu om weer proberen borstvoeding te geven, en ik heb wel al een proefpakket nutrilon in huis voor het geval dat. Ik hoop dat je wat aan mijn tips heb!

Gr. Nancy

Hoi

Ik wilde kruitvat luiers gaan gebruiken. Ik heb een pak gekocht met 3 tot 6 kilo. Dacht toen het kindje is al gauw zes pond of groter. Lieke van net zes pond. Maar we konden deze goed gebruiken, hoefde geen kleinere te halen. Ik vind de kruitvat luiers erg prettig.
En ze heeft de newborn van papers gehad, acht luiers, deze zaten in zo'n pakket.

Ik heb ervoor gekozen om de Friso normaal 1 in huis te halen. Hier raadde de kraamverzorgster die de intake kwam doen aan ivm hardheid van het water. Het bevalt goed, alleen krijgt ze er comfort van friso doorheen voor de krampjes.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)

hoi,
ik zou ook idd niet teveel luiers halen een pak of 3 mischien, en je kan evt alvast ook een maat groter halen, strax is het nog duur genoeg en nu kun je ekker op aanbiedingen w88.
ik agf friso, in het ziekenhuis kreeg tom nutrilonmaar daar heeft hij veel last van gehad de kraamhulp zei dat ik het niet moest veranderen ivm krampen maar die had ie toch al... dus ik ben friso gaan geven en nergens meer last van maar ik hoor het ook wel eens andersom hoewel niet vaak, het is gweoon persoonlijk.
wel heb ik gehoord dat friso zoeter is en nutrilon zurig ik kan me dus indenken dat friso lekkerder is...

gr brenda

Enne, niet geheel onbelangrijk, de prijs. Nu was friso al wat goedkoper dan nutrilon maar na de recente prijsverhoging scheelt het helemaal veel. Mijn oudste heeft altijd nutrilon gekregen, sterker nog, ze is nu 2 jaar en 3 maanden en drinkt het nog steeds. Ze vindt het lekker en alle goede stoffen zitten erin. Ben nu wel langzaam over aan het gaan op gewone melk.
Mijn jongste van 1 maand oud heeft in het z'huis Friso gedronken (naast de borstvoeding) en dat ging ook prima. Ik zou dus maar een pak friso in huis halen.

Bij de luiers ben ik absolute fan van pampers, omdat die de dunne poep die ze in het begin hebben heel veel beter opneemt dan andere merken, althans dat was twee jaar geleden zo. Toen heb ik heel veel merken geprobeerd met als resultaat doorlekken, veel kleertjes, lakentjes en dekentjes verschonen, veel ergenis en geirriteerde billen. Voor de grotere maten vind ik het eigen merk van Etos heel erg fijn, hebben heel elastische banden en zitten daardoor heel erg goed.

Groetjes,
Tineke

Ik heb nog een vraagje wat hier wel mee te maken heeft. Vorige week zag ik in een folder van kruidvat dat ze nu ook eigenmerk voeding verkopen. Hebben jullie dit ook gezien, en zo ja lijkt jullie het wat?
Het scheelt toch op de normale nr 1 voeding zo'n 3 euro per pak!
Ben benieuwd.

Groetjes Rianne

Hoi!

In de reacties las ik het al een beetje..maar ik zou geen newborn luiers kopen. Ze zitten al in een cadeaupakket en als je kindje groot is passen ze al niet meer.
Ik probeerde het proefpakket bij onze Lieke en meteen lekte de eerste keer de luier door..Lieke was dan ook 4580 gr. bij de geboorte.
Dus als jij een groot kind krijgt past hij of zij de newbornluiers niet!

Groetjes Maartje

Onze zoon woog ruim 8 pond en kon makkelijk in de Newborn.

Mag ik vragen waarom je al weet dat je geen borstvoeding wil geven?

Terug
Bovenaan