Welke maat dekbed

<p>Hoi hoi!</p><p>Wij hebben deze week een peuterbed besteld voor onze dochter. Ze is 2 en wordt in november grote zus? nu hebben we een huisjesbed van 80 x 160 van Petit Puk. Welke maat dekbed zal daarbij het beste zijn? Iemand ervaring mee?? </p><p>Groetjes Jessica </p>
 
Wij hebben de fout gemaakt om een te klein dekbed te kopen voor onze peuter (120x150). Als je ze bijv. in de winter wilt instoppen, dan komt het dekbed maar tot hun middel. Ik zou daarom het formaat 140x200 aanhouden. 
 
Hier wel 120x150 dekbed en dat gaat prima. Dochter van ruim 3.5 jaar slaapt er nog goed onder, al sinds haar 2e verjaardag. Ze kan er prima tot 4.5 jaar in slapen minimaal. Dekbed past ze prima onder en ze is niet klein, heeft maat 110/116 nu.
We hebben ook een peuterbed van Petite Anelie.
 
200 is echt heel lang, dat is een eenpersoons dekbed. Dat is 40cm langer dan het bed zelf, lijkt me behoorlijk groot en lomp en nog gevaarlijk ook, zo'n groot dekbed. Daar verdwijnt ze onder.
 
Ik stond recent voor hetzelfde dilemma. Heb uiteindelijk gevraagd naar ervaringen
van vrouwen om me heen en heb een 1 persoonsdekbed gekocht. We tukken het een heel eind in maar het gaat prima zo. Vond het zonde om over een vrij korte tijd weer een dekbed te moeten aanschaffen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik twijfel nog steeds een beetje, maar ik neig met het oog op veiligheid toch naar de kleinere... mocht het echt te koud zijn in de winter, dan is een grotere ook zo gekocht... maar blijf het nog wel een dilemma vinden hoor?
 
Terug
Bovenaan