Welke maat kleding na geboorte?

<p style="text-align: left;">Hi,</p><p>ik ben over zo’n 3 weken uitgerekend van ons eerste kindje. Nu is ze wat aan de kleine kant, rond de 4 pond en ze verwachten dat ze bij de geboorte rond de 5 pond (hooguit net aan 6 pond) zal zijn.</p><p>Nu is het zo dat ik alleen baby kleding maat 50 en 56 heb liggen. Is het wijs om een paar setjes maat 44 te kopen? Wat is jullies ervaring met een kleine baby?</p><p>Groetjes</p>

Hey Caribbeanbaby,Allereerst gefeliciteerd! Spannend die laatste loodjes?Onze dochter was drie weken te vroeg en woog toen een dikke 5 pondjes. Maat 50 was prima, nog wat ruim zelfs. Ik zou niet kleiner kopen (wist ook niet dat er nog een kleinere maat bestond trouwens). Als ze zo klein zijn is het fijn wat grotere kleding te hebben. Dit kleed een heel stuk gemakkelijker aan. Trust me ? Ik zou zelf voor de eerste weken ook vooral voor boxpakjes gaan, mocht je het aan en uitkleden lastig gaan vinden. Die truitjes zijn de eerste periode een ramp ? Nu is onze dochter 15 weken en werkt mee met het omkleden. Das een stuk handiger.  

Kan er lastig antwoord op geven want mijn dochter was netjes 7 pond maar ze was maar 47 cm. Ze heeft 3-4 weken nog maat 50 aangehad en daar zwom ze in het begin ook echt in.. ze hadden niet voorspeld dat ze zo klein zou zijn trouwens

Ik zou het nu nog niet aanschaffen. Je kan het altijd na de geboorte nog doen indien nodig.
Onze dochter was met 2340 gr em 46 cm geboren en heeft nog een week of 3 maatje 44 gehad. Deze heeft mijn man de dag na de geboorte gehaald. Online bestellen kan ook, heb je het ook snel.
Maarje luier 0 was voor ons ook een uitkomst. Maat 1 was veels te groot!

Tussen maat 44 en 50 zit weinig verschil (leg maar eens twee shirtjes op elkaar). Ik zou het even bij maat 50 houden. Dat kan altijd. Maat 44 is evt zo gekocht. Je kindje kan wel 5 pond zijn, maar het gaat om de lengte. Als het rond de 50 cm lang is, dan is maatje 50 perfect.

Ze kunnen het ook helemaal verkeerd schatten, wij stonden onder controle want ons kindje zou klein zijn, met 40 weken max 2800 gram, korte beentjes, klein hoofdje. Dus wij hadden 1 setje 44 gehaald.
Nou dat klopte dus totaal niet, gewoon een normaal gemiddeld kindje, 50cm 3500 gram. Dat scheelde wel een heel hoop met de schatting van alle echo's. Gewoon maatje 50 aangedaan, en het was ietsie te groot nog, maar weetje het is veel makkelijker aankleden, ze groeien namelijk zo in de volgende maat.
Ps haal rompers met knoopjes ipv die over het hoofdje moeten, en ook shirtjes/boxpakjes met knoopjes, dat is een stuk makkelijker aankleden ;)
Succes!

Hi,
Bedankt voor de tips en ervaring! Dan wacht ik af tot na de geboorte. Heb inderdaad rompers met knoopjes aan de voorkant :) 
@NovaLuna: dankje! De laatste loodjes zijn het zwaarst maar het einde is in zicht.
Groetjes

Terug
Bovenaan