Welke maat kleertjes????

Hey meiden,

Ik heb helemaal de koop ziekte nu we weten wat het wordt maar ik vind het zo ontzettend moeilijk welke maat ik moet kopen!!!!

Moet je nu voor het eerste pakje maat 50 kopen of toch 56? Of is het slimmer om helemaal te wachten tot je weet hoe groot en zwaar hij ongeveer wordt?
Het is ook jammer als je iets gekocht hebt wat niet past....

Jullie hebben hier vast wel meer ervaring mee.

ook is het wel moeilijk wat je allemaal nodig hebt in de zomer hebt... moeten ze een slaapzakje hebben, wat voor dekentje, korte mouwtjes, lange mouwtjes....

hellllpppppp

Hoi hoi,

moeilijk hoor, want je weet niet hoe groot de kleine eruit komt. Ik zou eerder voor maat 56 kiezen. Er is trouwens ook maat 50/56.  1 of 2 pakjes  maat 50, dan kun je je er geen bult aan vallen.
Maat 56 kun je altijd nog omslaan als het echt te groot is. En je hoeft niet al de hele garderobe compleet te hebben als je bevalt. Je man/moeder/vriendin kun je altijd nog op pad sturen als de kleine geboren is.

Toen onze eerste geboren was, april 2007, was het daarna een week of drie echt warm. Onze kraamhulp heeft ons ook goed geholpen. De eerste weken heeft onze knul niet in een slaapzakje gelegen, maar onder 1 dekentje en een lakentje. Is het echt heel warm op het kamertje dan kun je ook alleen een lakentje gebruiken. Die slaapzak kwam later van pas, toen hij 'aan de wandel' ging tijdens het slapen. Dekentjes moeten trouwens van 100%katoen zijn. Je hebt van die 2 delige dekentjes. Dan kun je als het kouder wordt (winter) het tweede deel eraan vast maken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,

voor aaron hadden we maat 50 maar dat pastte echt niet!hij was 4320 en 56 cm,dus moest henk meteen op pad om maat 56 te kopen en ook maat 62:(
we hebben straks een echo,maar als het een jongen is koop ik denk ik maat 56 weer,en geen 50,een meisje misschien wat maat 50 maar ook niet veel hoor!

groetjes nienke

Hoi,

maat 50 en 56 is erg klein en ze zijn er zo uit.
Onze zoon was 4040 en kon meteen in mt 56 en na een maand had die al 62.
Er is ook verschil in merken. de ene 56 is de andere niet.
Mijn advies is dus, koop er niet te veel van en je kan straks lekker met kleine gaan shoppen tijdens je verlof, heerlijk toch.
Als die kleine straks in juni komt, begint overal de uitverkoop. lekker goedkoop shoppen en je weet wat voor weer het is.

succes ermee

Terug
Bovenaan