welke maat speen?

Hoi,

Merel is nu 23 weken en krijgt vanaf het begin al de fles.
Ze heeft nogsteeds maat S voor melk en maat M voor melk met rijstebloem.
Ze krijgt 200cc, 5x per dag.
Opzich gaat het wel goed alleen nu vroeg het kdv of ze niet beter maat M voor melk kon krijgen, omdat ze daar vaker melk laat staan.Ze gaven wel toe dat merel liever rondkijkt daar en dan ook snel afgeleid is... misschien wil ze daarom niet veel drinken.

We hebben thuis wel maat M getest maar dan heeft ze de fles echt in 7 min op ofzo en dan spuugt ze vaak melk terug.

Dus wij gebruiken hier S, omdat ik me daar beter voor voel, en denk Merel ook (ze doet dan 15 min over n fles die hier bijna altijd leeg gaat)

Wat gebruiken jullie?

Wij doen precies hetzelfde. S voor melk en M voor melk met Nutrix. Pas een keer de L gebruikt maar daar verslikte ze zich in. Ik gebruik trouwens de Difraxfles.

Wij gebruiken voor alleen melk ook een s-speen, en met rijstebloem erbij stand 2 van een 123 speen.
Ik vind het met een groter gat ook veel te snel gaan met alleen melk, spuugt Marin idd ook veel meer.

Liefs Annemarie

Hai Elise

Evi heeft ook de difrax fles en ging na ongeveer 3 maanden over van de Small- op de Medium-speen.

Eerste paar keer moest ze uiteraard (verslikken) even wennen maar dat ging al vlot super.

Mocht ik een drinkpapje gaan geven dan heb ik de Large-speen wel in huis.

Wat ik begreep is dat als het gaatje te klein is het drinken te langzaam kan gaan.

Maar er zijn inderdaad veel kinderen die op de creche minder goed drinken.

Dus ja, waar jij goed aan doet....?!

Groetjes Danielle

Hoi

Yari is nu ruim 6 maanden en hij drinkt uit de kromme difrax fles. maatje s voor de melk, maatje m voor de papfles.
Yenna dronk destijds met 1 jaar nog haar melk uit de difrax fles maatje s...
Het is voor elk kind denk ik ook verschillend.

Maar ik weet dus ook niet ( zoals mijn voorgangster ) waar je goed aan doet...

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan