welke maat speen?

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik geef mijn zoontje de fles met een 1 speen, hij heeft nog 2 bv op een dag.
Nu vroeg ik mij af of ik nog niet over moet naar een grotere speen..
Ik weet niet of hij dan minder hard kan zuigen zodat hij misschien noiet meer aan de borst kan..
Hebben jullie hier ervaring mee?Hij is nu 3 maanden 1 week.

Hoi,

zolang hij de fles in een normaal tempo leegdrinkt zou ik het lekker houden bij de speen die je nu hebt. Mijn tweede zoon heeft vanaf dat hij 3.5 maand oud was noodgedwongen flesvoeding gedronken. Dat kreeg hij uit een speen maat 1. Hij had voeding voor hongerige baby's en er zat johannesbroodpitmeel doorheen en hij had altijd binnen vijf minuten een fles leeg. Toen hij negen maanden oud was wilde hij niet meer uit de fles drinken en kreeg een antilekbeker, waarmee hij zich geregeld verslikte. Van al dat drinken aan de borst krijgen ze enorme zuigkracht, dus als hij tevreden is zou ik het lekker zo laten.

Groetjes van Marloes

Als het goed gaat zeker niet overstappen. Het is per kind ook verschillend. Wij zouden onderhand naar nr.3 moeten maar onze dochter heeft nog moeit met 2 (druipt af en toe langs haar kind) dus we houden het bij 2 en zeker niet groter.

gr.Ing

puck zit nog op speen 1.
nummer 2 gaat te snel en dan verslikt ze zich.

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2007 19:31:39'));

Als het goed gaat zeker niet overstappen. Het is per kind ook verschillend. Wij zouden onderhand naar nr.3 moeten maar onze dochter heeft nog moeit met 2 (druipt af en toe langs haar kind) dus we houden het bij 2 en zeker niet groter.

gr.Ing

Hoi Ing,

volgens mij is nr. 3 een papspeen hoor. Als je die voor melk gebruikt ben je wel vlug klaar maar dat lijkt me niet echt prettig voor je kleine meid.

Groetjes van Marloes

HEt ligt ook aan de soort   speen die je gebruikt.
Die van avent zijn de gaatjes bv kleiner dan van de etos.
Ik zelf gebruik een drie standen speen vanaf 0 maanden.
Dit omdat mij nkindje er JBPM doorheen krijgt.
Met een andere speen doet ze dan dik 25 minuten over een fles van 150cc.
Die drie standen speen werkt bij mij in ieder geval wel goed. Maar ik houd hem eigelijk altijd op stand een.

Terug
Bovenaan