Welke maatjes?

Hiii

Misschien een domme vraag, maar ik vraag me af hoe oud een kindje ongeveer is, als het maat 62 aan kan? Is dat met 1 maand of 2 of 3? Ik heb echt geen idee maar ik kan niet zoveel vinden in maat 56, behalve rompertjes...
Ik zie overal leuke dingen, maar vanaf maat 62, en omdat ik niet weet hoe oud een baby dan is, wet ik niet of ik er iets aan heb....
Ik vind maat 68 aan behoorlijk, dus neem aan dat dat al voor 3 of 4 maanden is?

HELP!

Gr. x Mara

Hoi!

Ik herinner me dat we voor mijn dochter voornamelijk kleertjes in maat 62 op voorraad hadden. In de kraamweek heb ik nog een paar pakjes speciaal in maatje 50/56 gevraagd, maar daar was ze echt in 3 a 4 weken al uitgegroeid.
Ik zou voornamelijk 62 in huis halen en misschien 2 of 3 setjes in maatje 50/56, voor de allereerste periode. Bij maatje 62 kun je ook mouwtjes of broekspijpjes nog wat omslaan.

Ik weet dat de V&D een flinke collectie kleine maatjes heeft, vanaf maat 44 ofzo (voor premature babies). En volgens mij is Prenatal daar ook wel op ingesteld. Daar kun je vast wel iets vinden in 50/56!
Maatje 62 en 68 heeft m'n dochter allebei best lang aangehad. 't Hangt er ook maar net vanaf hoe groot je baby is als 'ie geboren wordt en hoe snel 'ie gaat groeien.

Veel plezier met shoppen!

Jacoline.
PS: het is achteraf gezien ook wel prettig dat veel mensen in de kraamtijd kleertjes gaven in grotere maten, zoals 74, 80 en 86. Zo heb ik in het eerste jaar maar weinig zelf hoeven kopen (behalve rompertjes). Een aanrader dus om dat een beetje te vragen...

Hoi,

Ik ben eigenlijk van het jan forum, maar wou toch ff reageren.
Yordi is nu 3 maand en heeft nu zowel boven als onder maat 62.
Toen hij 2,5 maand oud was had hij van broekjes wel al maat 62 maar van shirtjes had hij toen nog maat 56.
Ik zou van maat 50 weinig kopen en van maatje 56 iets meer, want Yordi heeft dat dus best nog wel een poosje gedragen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je kindje bij de geboorte is/wordt.
Yordi was 51 cm.

Fijne zwangerschap verder.

Groetjes marielle ( yordi 3 maand)

Hi bedankt voor jullie reacties!

Ik heb trouwens een geweldige site gevonden! www.kleertjes.com
Heb daar een onwijs leuk jurkje besteld, maat 56 voor maar 8 euro!

xxx

Terug
Bovenaan