Welke manier(en) straffen kindje 18 maanden

Na een waarschuwing gegeven te hebben, gebruiken we de box nog wel eens als strafmanier. Is altijd wel effectief gebleken overigens.
Voor de rest zit hij niet meer in de box, maar omdat we over een maand ons tweede kindje verwachten, hebben wij de box laten staan. Ons eerste kindje is dan 18 maanden. De box is dan alleen nog maar voor de baby en zullen we een ander strafmaniertje moeten zien te vinden. Heeft het dan al nut om een strafstoeltje te gebruiken, of is hij daar nog te klein voor?
 
Hoi Wendela ,

Dat probleem had ik ook met mijn zoontje van 16 mnd.
Op advies van het CB straf ik drie keer en daar tel ik dan ook bij tot drie.Bij de derde keer gaat hij in de kinderstoel met het gezicht naar de muur. Of ik zet hem in een andere ruimte waar hij mij niet ziet. Het werkt bij mijn zoontje goed.
Succes!
 
Wat bij ons goed werkt is een keer zeggen dat dit niet mag en dat dit een waarschuwing is. Bij de volgende keer waar ons dochtertje dit weer doet (wel meteen achter elkaar en natuurlijk niet uren later) moet ze op de gang zitten. Hierbij laat ik de deur open zodat ik haar kan zien. EEn minuut per leeftijd dus in haar geval 2. En daarna ga ik naar haar toe en vertel haar nog een keer waarom ze op de gang moest zitten en moet ze sorry zeggen. Als ze binnen die twee minuten van haar plekje op de gang komt zet ik haar zonder  weinig te zeggen terug en gaan die twee minuten weer in.
Succes met het vinden voor een aanpak die voor jullie werkt.
groetjes Anne
 
hoi hoi


wat wij nu hebben zijn van die lekkere driftige momenten ze is pa s15 maanden oud maar als ze ze doet waarschuw ik 1 keer en zo niet zet ik ze even in een hoek en negeer haar tot ze kalmeert is en dat werkt meestal wel ze heeft wel door dat dat haar straf plek is,en daarna krijg ik meestal een knuffel.Is wel even volhouden hoor had er heel veel moeite mee om haar daar weg te zetten.maar slaan of tik  of zo   vind ik absoluut geen optie ben ik zo op tegen.zou het zo gewoon een sproberen een plek aan wijzen waar ie moet zitten of ztaan als ie stout is geweest.
 
he ik heb een zoontje van 15 maanden en ik waarschuw altijd 2 keer en als hij dan nog niet luistert krijgt hij een tikje op zijn vingers luistert hij dan nog niet moet hij  in de gang tot hij weeer lief kan zijn.
ik vind wel dat hij het altijd goed moet maken met een knuffel en een kus
zo leert hij dat je best conflicten mag hebben maar dat hij het ook goed moet   kunnen maken.
misschien heb je er ietss aan
groetjes   nicole
 
he ik heb een zoontje van 15 maanden en ik waarschuw altijd 2 keer en als hij dan nog niet luistert krijgt hij een tikje op zijn vingers luistert hij dan nog niet moet hij  in de gang tot hij weeer lief kan zijn.
ik vind wel dat hij het altijd goed moet maken met een knuffel en een kus
zo leert hij dat je best conflicten mag hebben maar dat hij het ook goed moet   kunnen maken.
misschien heb je er ietss aan
groetjes   nicole
 
Hoi,

Ons zoontje straffen we door als ie iets doet wat niet mag   tellen tot 3, bij 2 stopt het meestal. Zoniet dan waarschuwen wij hem eerst en anders gaat ie op de gang 2min. En daarna moet ie een van ons een knuffel geven.  Hij is nu 21 maanden en gaat nu testen, maar over het algemeen speelt ie lekker.
Tikken doen wij ook niet maar is ook niet nodig want meneer gaat gewoon zitten op de gang en uitrazen.
De box hadden wij ok als strafplekje maar die is nu weg.
 
Groetjes sandra mama van niels    
 
Terug
Bovenaan