Welke medicijnen hebben jullie gekregen tegen hooikoorts?

Hoi ik zit nu al een paar maanden met mijn hooikoorts.
Deze weken is het weer heel erg.
Mijn neus blijft maar dichtzitten.
Nu is mijn vraag wat voor medicijnen jullie hebben gekregen van jullie huisarts.
Ik moet donderdag naar mijn huisarts en dan kan ik die namen doorgeven.
Vorige keer heeft hij mij prevalin extra sterk neusspray gegeven maar die helpt niet.
Mijn inhalator werkt ook niet.
Hoop dat jullie wat suggesties hebben.
Gr lisette

Hoi meid,

Ik  heb Cromoglicaat voorgeschreven gekregen (neusspray & oogdruppels). Mijn hooikoorts was ook heel erg en het helpt bij mij heel goed en het mag tijdens de zwangerschap.

Probeer ook maar eens verder terug in de forum te zoeken. Dit onderwerp is al meerdere malen behandeld en veel mensen hebben reacties gegeven.

Gr.
KC

Hoi,

Bij mij helpen die neussprays ook nooit. En tijdens mijn zwangerschappen heb ik er helaas ook altijd meer last van.

Nu heb ik tabletten voorgeschreven gekregen: mebhydroline 50 pch

Bij mij helpt het fantastisch. Ik neem het zelfs alleen als ik 's
ochtends voel dat het een hooikoortsdag wordt. Binnen een uur werkt het.

En hoe minder hoe beter toch, dus ik neem ze niet standaard.

Groetjes,

Vanessa

Oh, wat balen is dat he, ik weet er helaas alles van ! Mijn neusspray en oogdruppels mag ik nu ook niet gebruiken en vind het zo vreselijk. Vooral 's nachts, ik slaap toch al slecht en word nu elke nacht wakker met een verstopte neus. Daardoor ga ik weer door mijn mond ademen en heb ik weer keelpijn.
Ik heb nu sinds een paar dagen ook natriumcromoglicaat neusspray, maar vind het geen wondermiddel, maar ja je moet wat...

Succes, Bianca

Hoi,

Ja vertel mij wat... het wordt gewoon echt erger als je zwanger bent zeg! Ik mocht van de huisarts mijn oogdruppels (livocap)  en neusspray (Nasonex) gewoon blijven gebruiken. Daarnaast zijn mijn pillen vervangen door loratadine.
Succes!

Groetjes Sammy

Het is nu half zes en ik zit al een uur beneden.
Ik heb vannacht weer geen oog dichtgedaan.
Ik moet morgen naar de dokter en ik hoop dat hij goede medicijnen heeft voor me want dit ga ik zo niet volhouden.
ik ben gewoon helemaal op.
ik heb de medicijnen die jullie opnoemen allemaal opgeschreven in de hoop dat er iets voor mij bijzit.
dus voor diegene die nog meer medicijnen weet die echt heel goed helpen alles is welkom!!!!!!!!!
in ieder geval voor degene die al hebben gereageerd HARSTIKKE BEDANKT
Gr lisette

Hoi,

Ja meid ik ken het, vreselijk he !

Het enigste wat je totaal veilig kan gebruiken is die natriumcromoglicaat neusspray. Je mag eventueel wel tijdelijk otrivin gebruiken om wat meer lucht te krijgen, maar niet langer als een week ! Je kan wel eventueel zoutspray gebruiken, die mag je langer doorgebruiken. Echt tabletjes die je meestal op recept krijgt kun je meestal niet nemen als je zwanger bent.
Je hebt eventueel wel homeopatische sprays/tabletjes, die helpen waarschijnlijk minder, maar doen allicht iets.
Ik las wel net nog ergens dat het hoort bij "kwaaltjes aan het begin vd zwangerschap" dus misschien is er nog hoop dat het minder word en je er niet je hele zwangerschap last van houdt.

Terug
Bovenaan