Welke meidennaam vinden jullie bij Marit passen?

Hoi, hoi,

Wij hebben al een dochtertje, Marit. Nu zijn we opzoek naar een meidennaam die hier bij past. De jongensnaam hebben we al. Maar ik vind gewoon dat de namen bij elkaar moeten passen. Ik bedoel te zeggen dat ik bijvoorbeeld Loes niet mooi vind passen bij Marit.
Hebben jullie nog ideeen?

Liefs Juffy

Ja, wat moeilijk hè de namen.....
Ik zou toch verder denken in de noorse of zweedse richting. Misschien op google kijken? (eerste reactie onder google, daar staan er een aantal op) Daar kun je soms namenlijsten printen en dan er even voor gaan zitten met een dikke stift. Marit is een erg leuke naam by the way!
Britt vind ik persoonlijk er leuk bij klinken schiet me net te binnen....

Wij hebben hetzelfde dilemma, en het moeilijke is, vind ik, dat anderen slecht kunnen helpen. Het is zo ´n enorme kwestie van smaak, en wat anderen mooi vinden vind ik verschrikkelijk en andersom soms ook! Nu doen wij het bij elk kindje zo dat we de favoriete namen opschrijven en pas echt beslissen als de baby geboren is.. we kiezen dan die naam die het beste bij de baby past.

heel erg veel succes ermee!
liefs!

Hoi Juffy,

Ik vind Mette een leuke Scandinavische naam, passend bij Marit. Alleen... heet die prinses niet Mette-Marit? Dan zou het net weer niet leuk zijn!
Ik vind Jikke ook een erg leuke (Friese) naam, maar onze dochter heet Mikke (dat is Fins) en dat kan natuurlijk nóóit bij elkaar, haha! Jikke en Mikke, ik zie mezelf die twee al roepen voor het eten ;-)
Susan, is dat nog wat? Of moet het aparter?Lastig, hè? Het moet wel een beetje "lopen" als je de namen achter elkaar zegt/roept. Ik probeer die van ons ook nog steeds uit!

Succes, Kaskes

Als ik een dochter zou krijgen zou ik haar Ilse Marit hebben genoemd die namen vond ik namelijk heel leuk bij elkaar passen maar dat is natuurlijk persoonlijk. Suc6 met de namen, het valt niet mee hè als je een kindje hebt om een passende naam te vinden.

Groetjes,

Puk

hoi hoi,

mijn voorganger melde al Ilse dat past indd heel goed. ik ken een Marit en Eva en moet zeggen dat dat ook leuk klinkt. moeilijk he.

succes met kiezen.

gr. bambi

Ik ken een Marit en haar zusje heet Vivian. Klinkt ook leuk...
Verder kan er eigenlijk best veel bij Marit denk ik...
Ilse, Isa, Imke, Sophie.... Tja... het is maar net wat je mooi vindt natuurlijk....

Lastig he... namen....

Groetjes mamaPeet

Toevallig willen we als het een meisje wordt haar misschien wel Marit noemen. Onze dochter heet Tessa. Dus dan zou het Tessa en Marit zijn! Leuke combi?

Ook leuke namen vind ik Veerle, Renske, Rinske, Nine, Mariken, Bente, Jente, Jonna, Jinthe, Ninthe en Sara.

Soucky

Terug
Bovenaan