Welke melk vanaf 1 jaar?

Hallo allemaal!

mijn dochtertje wordt eind van deze maand 1 jaar. Momenteel krijgt ze Nutrilon 3, maar gisteren op het CB werd gezegd dat dit meer een verkooptruc is dan noodzaak. Zij adviseerden Nutrilon 2 tot 1 jaar en daarna gewone melk.
Nu zijn er meerdere producten op de markt (Dreumesmelk/Peutergroeimelk) dus ik was benieuwd naar wat jullie geven?

Ik hoor het graag!

 
Je kunt inderdaad gewone melk gaan geven vanaf 1 jaar. Op zich is er niks mis met dreumesmelk/ peutermelk enz. maar het is erg duur in verhouding en als je kindje verder goed groente en fruit eet heeft het de extra vitaminen en mineralen die aan deze melkjes zijn toegevoegd echt niet nodig.
Het kan zeker geen kwaad om nog opvolgmelk 3 of dreumesmelk ofzo te geven, maar de meeste kinderen hebben het niet nodig en dan is het toch zonde van je geld.

 
Die peutermelk is ook gewoon een verkooppraatje. Er zal heus wel de nodige vitaminen en mineralen in zitten voor je kleine, maar als ze goed eten en drinken volstaat (half)volle melk ook.
 
Oja.. wat ik nog vergeten was te zeggen..   in opvolgmelk en dreumesmelk zit ook vitamine D. Deze vitamine haalt je kindje niet uit de overige voeding , maar heeft het wel nodig. Als je dus overgaat op gewone melk moet je wel vit. D drupeltjes erbij gaan geven.
 
Hoi,
Toen Quinten 1jaar werd zijn we overgegaan op gewone halfvolle melk.
Wel geven we hem idd vit D druppels.
Kan prima. De rest is inderdaad niet slecht maar wel veel duurder.
Groetjes Melnaie mmv Quinten
 
Mijn zoontje was op 2 weken na 1 jaar en toen was het pak Friso op. Ik ben toen begonnen met gewone halfvolle melk en eens per dag 5 druppeltjes vitamine-D. Gaat prima en wat de rest zegt: gewoon een verkooptrucje!
 
Hoi,
Je kunt inderdaad overgaan op "gewone" melk. Maar dan wel vit.D geven.
Mijn zoon van 3 is eigelijk net pas over op gewone melk. Hij vond het gewoon echt niet lekker. Hij dronk de dreumesmelk van Nestle (de poedervorm, want met vanille vindt hij vies).
We zijn nu bezig met het laatste pak dreumesmelk, we mengen het met halfvolle melk. Onze dochter krijgt nu deel bv en deels kv (pap), maar daar geef ik nog Nutrilon 3, want ook zij vindt gewone melk niet echt lekker.
Ik hoop wel dat ze snel de gewone melk lekker gaat vinden, want kv kost gewoon wel erg veel. Ben al lang blij dat onze zoon nu halfvolle melk drinkt, niet echt van harte maar hij drinkt het wel.
groejtes Chantal
 
Hallo

Onze dochter Bo krijgt ook al gewone halfvolle melk.We zijn hier mee begonnen toen ze 10 maanden was.Op het CB vonden ze dat ook okè.Als ze het dronk en er tegen kon was dat geen probleem maar idd Vit D erbij geven.Ik vind de pakken opvolgmelk/dreumesmelk ect ook erg duur en waarvoor...vroeger hadden ze dat ook allemaal niet.Ik hoop dat   je een beetje hebt aan al onze adviezen...

X Kim
 
Terug
Bovenaan