Welke melk?

hallo mamma's / pappa's en andere lezers,

onze dochter is nu 13 maanden en we hebben het laatste pak friso opvolgmelk op.

welke melk krijgen/kregen jullie kids op deze leeftijd

-opvolgmelk van bv friso
-verse melk
of - langhoudbare melk.

is dit schadelijk of minder gezond om langhoudbare melk te geven??

kan de melk ook vervangen worden door bv yoghi drink of fristi??

graag jullie raad

groetjes mamma van joyce

Hoi,

Vanaf 12maanden kreeg mijn zoontje halfvolle melk. Meestal hadden we "de gewone" melk in huis. Maar als het op is, dan hebben we op reserve houdbare melk in de kelder staan. Bij houdbare melk is in principe niets toegevoegd, de bereidingswijze is alleen anders. Het is gepasteuriseerd (even googlen).
Persoonlijk ben ik geen voorstander van fristie/yogi als vervanger van de melk in verband met de toegevoegde suikers/smaakjes etc. Ik ben van mening dat een kind gewoon melk moet leren drinken net als ieder ander. Karnemelk vind ik wel een goed alternatief.
Ook als je thuis verder geen melkdrinkers hebt, zou ik het wel zoals bovenstaande aanbieden.

Succes!

Hoi,

Tom is nu 12,5 maand oud. Afgelopen week bij het cb geweest, en we hoeven geen opvolgmelk meer te geven.

We geven nu halfvolle melk. Ook gaven ze het advies om niet meer dan 300cc per dag te geven, omdat ze al zoveel melk producten binnenkrijgen.

Gewone melk gaat prima bij ons, alleen ik maak het heel iets warm in de magnetron of in een pannetje warm water, dat de ergste kou er af is... want dat vind hij niet fijn.

Yogi en Fristi, moet je wel mee uitkijken, de kleurstoffen en suikers...
Las laatst een artikel dat je hiermee overgewicht in de hand werkt, en dat je kind hier erg druk van word.

Gewoon opletten wat je geeft, en de hoeveelheid.

Ik geef tom smorgens 1,5 boterham en 150 cc melk,
Tussen de middag ook 1,5 boterham en 150cc melk,
's middags diksap, water, of thee...
en savonds voor het slapen gaan wat hapjes pap.

Nens

quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2008 09:31:41'));

Het is gepasteuriseerd (even googlen).

Gewone verse melk is gepasteuriseerd en houdbare melk in gesterriliseerd.
Zo google je tenminste goed als je verdere informatie zoekt.

gr Ida

ps Wij geven onze zoon (15 maanden) nog steeds Friso. Dit doen we vanwege de toegevoegde vitaminen maar echt nodig is het niet. 't Is meer onzekerheid van onze kant denk ik.

Terug
Bovenaan