Welke multivitamines?

Hoi hoi,
Ik maak mijn foliumzuurtabletten op en dan ga ik over op andere multivitamines voor tijdens de rest van de zwangerschap. Ik zie alleen echt door de bomen het bos ff niet ? ik zit nu te kijken naar vitaminstore tabletten maar er is zooo veel keus! Wie heeft er tips?
 
Tsja ik heb bij m'n 1e kindje davitamon geslikt. Bij m'n 2e prompt vergeten dus nooit iets geslikt en ze is gewoon gezond hoor. Nu zwanger van de 3e en ik slik vitamines van Kruidvat. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of dit echt nodig is, zulk soort dingen worden ons ook aangepraat. Zonder vitamines heb je ook gewoon een heeeeeel grote kans op een gezond kindje en ik voel me ook echt niet fitter of beter door die vitamines. Dus ik slik ze nog door tot het potje leeg is, dan ben ik zo'n 16 weken zwanger en stop ik ermee. Ik geloof gewoon niet dat zulk soort dingen écht nodig zijn. 100 jaar terug bestonden xulk soort dingen ook niet en werden de meeste kindjes ook gewoon gezond geboren toch?
 
Ik slik de zwanger compleet van organic essentials, omdat hier geen chemische toevoegingen of vulstoffen bij zitten :)

Bevallen mij erg goed. Als je niet een complete multi wil is de zwanger essentials van hetzelfde merk ook fijn!
 
Het nut van bepaalde vitamines is wetenschappelijk bewezen. Ja, de kans is het grootst dat je kindje gewoon gezond is. Maar er is wel een groter risico op afwijkingen als je bijvoorbeeld te weinig vit D hebt. en ik heb persoonlijk ondervonden hoe het is om te weinig magnesium te hebben (serieuze kramp snachts haha). 
Het wordt niet voor niets aangeraden. Het is geen verkooppraatje. Of je bereid bent het iets grotere risico te lopen is aan jezelf. Maar dit wilde ik even zeggen nav de reactie hierboven.

Ik slik zelf Laveen vegan mamma multi. En extra calcium en een DHA supplement op basis van algen van Holland Barret. 
Maar als je vlees eet dan is dit niet nodig. Ik vond VSM altijd een fijne hebben, maar die was niet meer verkrijgbaar in de winkel. Mischien online? Het was de enige in hun lijn. Ook daar moet je dan wel een apart DHA supplement bij slikken. 
Davitamon vond ik persoonlijk net te weinig van vanalles hebben. Beetje duurkoop.  
 
Ik zou voor natuurlijke supplementen gaan en niet voor de synthetische vorm zoals Davitamon. Het is wetenschappelijk bewezen dat deze minder goed opgenomen worden door het lichaam.
 
Terug
Bovenaan